Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

عرضه مستقیم خرمای نخلکاران سیستان و بلوچستان در شهر تهران

مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان غرفه عرضه مستقیم خرمای سیستان و بلوچستان در شهر تهران راه اندازی شد.

عرضه مستقیم خرمای نخلکاران سیستان و بلوچستان در شهر تهران

دادرحمن بامری درگفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: همزمان با ماه مبارک رمضان و با هدف حمایت از نخلکاران و تعاونیها‌ی کشاورزی، حذف واسطه‌ها، جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت خرما و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان، غرفه عرضه مستقیم خرمای سیستان و بلوچستان در سه نقطه شهر تهران شامل خیابان‌های ولیعصر، حکیمیه و سمیه راه اندازی شد.

وی گفت: غرفه‌های عرضه مستقیم خرمای سیستان و بلوچستان با قیمت مصوب تا پایان ماه مبارک رمضان در شهرهای تهران و زاهدان توسط اتحادیه تعاونی روستایی سیستان و بلوچستان جهت خرید عموم مدیریت خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: با توجه به کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و استفاده از کودهای عالی و بیولوژیک و پایش‌های انجام شده محصول تولیدی باغات خرمای استان از نوع سالم وتقریبا ارگانیک است.

اردشیر شهرکی افزود: در حال حاضر 59 هزار هکتار سطح زیرکشت خرمای سیستان و بلوچستان است که 46 هزار هکتار آن بارور است و از این میزان رقم مضافتی 25هزار و 500 هکتار و رقم ربی با 22هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص دادند.

وی کل تولید خرمای استان را سالانه 235هزار تن اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: کشت خرما در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیش از 50هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش ایانا، درمراسم افتتاح غرفه عرضه مستقیم محصول خرمای سیستان و بلوچستان در شهر تهران، نیکبخت رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، شرافتی مدیرکل حراست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مزراعی معاون اداری ومالی، مرادقلی مسئول حراست تعاون روستایی و بیجارزهی مدیرعامل شرکت تعاونی سیب و سوران سیستان و بلوچستان حضورداشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید