Iranian Agriculture News Agency

آینده نگری نگاه به گذشته ، عبرت و درس گرفتن از آن برای اقدامات در آینده است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: آینده نگری نگاه به گذشته ، عبرت و درس گرفتن از آن برای اقدامات در آینده است .

 آینده نگری نگاه به گذشته ، عبرت و درس گرفتن از آن برای اقدامات در آینده است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان و شهرستان ها به  توضیح مفهوم آینده نگری با توجه به آیات قرآنی پرداخت و گفت: آینده نگری نگاه به گذشته، عبرت و درس گرفتن از آن برای اقدامات در آینده است و با شناسایی مشکلات و آسیب ها و رفع آن و ایجاد فرصت در بهترین زمان برای آینده برنامه ریزی کرده و به دنبال کسب موفقیت باشیم.

وی با تاکید بر شعار سال 1400 که توسط مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مزین شده است، گفت: علاوه بر بعد تخصصی و فنی در رفع موانع تولید باید از بعد معنوی، انسانها چه به عنوان مدیر، کارمند و هر شخصیت اداری موانعی که در درون خود دارند را رفع کنند.

وی به صحبت های امیرالمومنین در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) موانع موجود در درون انسان  را سه مورد بیان کرده که انسان باید برای رفع این موانع تلاش کند مانع اول حجاب درونی انسان است که در این حالت انسان فقط به خواسته های خود توجه کرده و خواسته ها و حرف های دیگران را قبول نمی کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان به حجاب بودن علم در بعضی مواقع تاکید کرد و افزود: انسانهایی با تکیه بر علم و مدرک علمی خود دیگران را حقیر شمرده و از نعمت مشاوره با دیگران بی نصیب می مانند.

وی به تاکید قرآن در مورد مشورت اشاره کرد و گفت: مشورت و همفکری می تواند موانع را از مسیر رستگاری و موفقیت بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی  با بیان اینکه مانع دوم غرور و کبر است که انسان را زمین می زند ادامه داد: در این حالت شخص از بالا به پایین نگاه می کند و دیگران را حقیرمی شمرد در حالی که خداوند در قرآن انسان را به تواضع و فروتنی تشویق کرده و استفاده از خرد جمعی در حالت تواضع امکان پذیر بوده و می تواند انسان را از مسیر شکست نجات دهد.

وی ادامه داد: مانع سوم نفس اماره است که چیز های بد و گناهان را در ذهن انسان خوب جلوه می دهد، انسان را در مسیر گناه و اشتباه قرار داده و موانع سربلندی و توفیق می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان به اقدامات و برنامه های جهاد سازندگی در زمان انقلاب و پس از انقلاب که موانع زیادی روبروی موفقیت های آنها قرار داشت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و در راستای شعار سال جاری که مقام معظم رهبری نامگذاری نموده است، باید اقدامات و رفتار ها و اخلاقیات نیروهای جهاد سازندگی را در خود پروش داده و با روحیه جهادی برای تثبیت شعار سال تمام تلاش خود را به کار بندیم.

وی افزود: از خود گذشتگی و ایثار که امروزه کم رنگ تر شده است، وحدت و یکپارچگی بین اعضای خانواده بزرگ جهاد کشاورزی، استفاده از تخصص و حرکت همسو با آموزش و فرهنگ سازی می تواند در جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی مفید واقع شده و در رفع موانع برای تولید بیشتر موثر باشند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید