Iranian Agriculture News Agency

"سرگزی" در گفتگو با ایانا خبر داد:

64 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای برنامه توسعه پرورش شتر در استان پهناور سیستان و بلوچستان 64 هزار نفر شتر طی چند سال اخیر پلاک کوبی شدند.

64 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شدند

غلامرضا سرگزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان با دارا بودن 75هزار نفر شتر، نیمی از جمعیت شتر کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به این که شتر حیوانی قانع در بحث علوفه و کم آبی است، گفت: همین امر سبب می‌شود با وجود خشکسالی‌ها و فقر مراتع، توسعه پرورش شتر شتاب بیشتری در استان پیدا کند.

سرگزی افزود: برنامه توسعه پرورش شتر در استان با هویت‌دار کردن شروع شده و تاکنون بیش از 64 هزار نفر شتر پلاک کوبی شده است.

این مقام مسئول بیشترین شتر استان را از نژاد بلوچی که یک نژاد شیری و گوشتی است معرفی کرد و گفت: پرورش شتر در استان به شیوه سنتی است و برای صنعتی کردن پرورش شتر با ستاد اجرایی فرمان امام تفاهم نامه‌ای منعقد و بزودی اولین مرکز شتر شیری با ظرفیت 3 هزار نفر شتر در شهرستان زاهدان راه اندازی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: با هدف تشویق شترداران و توسعه پرورش شتر در استان، 44 واحدجایگاه بهداشتی شتر در سطح استان ساخته شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید