Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

مبارزه با عوامل خسارتزا در 116 هزار هکتار باغ سیاه ریشه مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با عوامل خسارتزا در 116 هزار هکتار باغ های سیاه ریشه مازندران در سال گذشته خبر داد.

مبارزه با عوامل خسارتزا در 116 هزار هکتار باغ سیاه ریشه مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه با عوامل خسارتزا در باغات سیاه ریشه مازندران در سال گذشته، گفت: سال قبل 116 هزار و 834 هکتار باغات سیاه ریشه مازندران مبارزه شیمیایی و مکانیکی با عوامل خسارتزا نظیر آفات، بیماری ها و علف های هرز شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 96 هزار و 881 هکتار از باغ های سیاه ریشه هسته دار شامل هلو، شلیل، آلو، زردآلو، گیلاس و آلبالو استان با آفات، بیماری ها و علف های هرز مبارزه شیمیایی شد، تصریح کرد: 25 هزار و 266 هکتار آفت سپر دار توت، شته، سرشاخه خوار، کنه قرمز اروپایی، کرم آلو، مگس گیلاس و مگس میوه مدیترانه ای با استفاده از 56 هزار و 360 لیتر و کیلو گرم سم مبارزه صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مبارزه با بیماری های لب شتری، لکه غربالی، شانکر باکتریایی، سفیک سطحی و مومیایی در 40 هزار و 466 هکتار باغ های سیاه ریشه هسته دار استان با مصرف 121 هزار و 400 لیتر و کیلو گرم سم انجام شد.

وی با اشاره به مبارزه شیمیایی با علف های هرز مرغ، قیاق، سلمک، تاج خروس، پیچک، تاجریزی و ازمک در 6 هزار و 557 هکتار از باغ های سیاه ریشه هسته دار استان با استفاده از 36 هزار و 740 لیتر و کیلو سم، گفت: مبارزه مکانیکی نیز در 24 هزار و 592 هکتار باغ های سیاه ریشه هسته دار استان در سال قبل صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال گذشته 19 هزار و 953 هکتار باغ های سیاه ریشه دانه دار شامل سیب، گلابی و به استان مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری ها و علف های هرز انجام شد، افزود: 4 هزار و 402 هکتار مبارزه با آفت کرم سیب، شته، کنه قرمز اروپایی، پسیل، برگخوار و کرم سفید ریشه از باغ های سیاه ریشه دانه دار با استفاده از 13 هزار و 206 لیتر و کیلوگرم انجام شد.

زاغی تصریح کرد: با بیماری های شانکر باکتریایی، سفیدک سطحی، پوسیدگی ریشه و موتیلیور در 6 هزار و 650 هکتار از باغ های سیاه ریشه دانه دار استان با مصرف 26 هزار و 600 لیتر و کیلوگرم سم مبارزه شد.

وی با اظهار اینکه سال گذشته مبارزه شیمیایی با علف های هرز تاجریزی، تاج خروس، پیچک، هفت بند و ازمک در 3 هزار و 441 هکتار از باغ های سیاه ریشه دانه دار استان با استفاده از 10 هزار و 330 لیتر و کیلو سم صورت گرفت، گفت: مبارزه مکانیکی نیز در 5 هزار و 460 هکتار از باغ های سیاه ریشه دانه دار استان در سال قبل انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید