Iranian Agriculture News Agency

جعفروند خبر داد:

تولید بیش از چهار میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان آذرشهر

جلسه بررسی شیوه های حمایت از آبزی پروری در بین تولیدکنندگان و گسترش فرهنگ مصرف آبزیان در بین آحاد مردم جامعه در شهرستان آذرشهر برگزار شد .

تولید بیش از چهار میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان آذرشهر

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان  آذرشهر در این جلسه که با حضور  قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان و  مجید نصرت لو کارشناس مسؤول بهبود کیفیت و فرآوری آبزیان سازمان برگزار شد ضمن اشاره به وضعیت منابع آبی موجود در شهرستان، به اهمیت مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها اشاره کرد و گفت: با فرهنگ سازی درست و افزایش تولید آبزیان، در آینده می توان در مصرف گوشت دام و طیور با آبزیان تعادل برقرار کرد.     

 حسن علیوند نقش فضای مجازی را در گسترش آگاهی مردم نسبت به اهمیت آبزیان در تغذیه مردم و نیز گسترش استفاده از محصول سالم با اهمیت دانست.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  نیز در سخنان خود آذرشهر را پس از تبریز دومین قطب تولید ماهیان زینتی و مستعد صادرات به خارج از کشور دانست و گفت: بالغ بر چهار میلیون قطعه ماهی زینتی در آذرشهر تولید شده است.

وی با اشاره به این موضوع که سیاست سازمان، حمایت از تولیدکنندگان موجود و یافتن تولیدکنندگان جدید است، به بیان راهکارهای موجود برای ارتقای میزان تولید آبزیان در شهرستان پرداخت و گفت : برای مراکز عرضه آبزیان و متقاضیان زنده فروشی مجوز صادر می شود.

نصرت لو نیز با اشاره به این که اداره ترویج شهرستان آذرشهر در گذشته جشنواره محصول سالم برگزار کرده است گفت: ترویج شهرستان چندین بار با همکاری نهادهای مختلف از جمله فرمانداری آذرشهر، نمایشگاه و مسابقه پخت غذای سالم به‌ویژه طبخ آبزیان برگزار کرده و نشریه های آموزشی درباره نحوه پخت ماهی و نحوه تشخیص ماهی سالم توزیع کرده است.

در پایان جلسه، از چندین تولیدکنندۀ ماهی زینتی در روستای فیروزسالار بازدید به عمل آمد و در مورد پشتیبانی و مانع زدایی از این واحدهای تولیدی گفت و گو شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید