Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

5332 هکتار گندم و جو برای تولید بذر در قزوین به زیر کشت رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: امسال پنج هزار و 332 هکتار گندم و جو به صورت آبی و دیم برای تولید بذر در مزارع کشاورزی این استان به زیرکشت رفته است.

5332 هکتار گندم و جو برای تولید بذر در قزوین به زیر کشت رفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی روز سه‌شنبه در نشست کمیته فنی بذر استان با بیان این مطلب افزود: از این میزان سطح زیرکشت حدود چهار هزار و 726 هکتار را گندم و 606 هکتار را جو تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: برنامه تولید بذور گندم و جو در سال جاری 11 هزار و 792 تن بوده که از این میزان 9 هزار و 669 تن به گندم آبی و دیم و 2 هزار و 123 تن به جو اختصاص دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه تولید بذور گندم و جو جزو اولویت برنامه های زراعت جهادکشاورزی محسوب می شود گفت: با توجه به تحقق برنامه کشت بذور در استان، لازم است که شرکت های تولید و تکثیر بذور بر روی عملیات داشت محصولات مدیریت داشته باشند.

این مقام مسؤول از کشاورزان استان خواست:  برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت، نسبت به کنترل علف‌های هرز، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و مبارزه به موقع با آفت سن غلات اهتمام جدی داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی، پیمانکاران تولید بذر جو نگران قیمت بذر نباشند و خرید بذور جو در طبقات مختلف بذری بر اساس قیمت توافقی خریداری می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید