Iranian Agriculture News Agency

راکد و نیمه فعال شدن ۲۲۰ طرح صنعتی کشاورزی در خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی یک هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی وجود دارد که اکنون ۲۲۰ طرح از این تعداد راکد بوده و یا در وضعیت نیمه‌فعال درآمده است.

راکد و نیمه فعال شدن ۲۲۰ طرح صنعتی کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالله یوسفی، اظهار داشت: با توجه به ارزیابی صورت گرفته، مهمترین دلیل رکود فعالیت صنایع حوزه کشاروزی ناتوانی آنان در تامین سرمایه در گردش شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ واحد صنعتی دچار رکود در استان به منظور کمک به راه‌اندازی مجدد و برخورداری از اعتبارات جهش تولید به بانک‌ها معرفی شده‌اند، گفت: در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی وجود دارد که اکنون ۲۲۰ طرح از این تعداد راکد بوده و یا در وضعیت نیمه‌فعال هستند.

یوسفی اضافه کرد:  اعتبار درخواستی برای فعال سازی ۳۳ طرح راکد استان ۴۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که مقرر شده ۵۰ میلیارد ریال از این رقم به صورت یارانه چهار درصدی به متقاضیان پرداخت شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظور تحقق جهش تولید، پرونده هزار و ۲۰ طرح به ارزش ۱۷ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون ارسال شده که از آن میان ۱۳۷ طرح با ۵۸۰ میلیارد ریال منجر به پرداخت اعتبار شده است.

وی گفت: همچنین ۳۷۵ طرح به مبلغ هشت میلیارد و ۷۹۰ میلیارد ریال به دلایل مختلف از جمله نبود وثیقه برگشت خورده است.

یوسفی یادآور شد: از مجموع این طرح ها ۵۸ طرح با هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در حال تکمیل پرونده است که تلاش می کنیم در مدت یکسال تسهیلات آنان را پرداخت کنیم.

وی افزود: همچنین ۶۱ طرح صنعتی راکد و نیمه فعال را به کارگروه های مختلف معرفی کرده ایم تا مشکلات آنان برطرف شود که تاکنون ۱۵ طرح رفع مشکل شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید