Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

65 میلیارد تومان تسهیلات از خط 8 مکانیزاسیون کشاورزی در استان قزوین توزیع شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طی سال گذشته 65 میلیارد و559 میلیون تومان تسهیلات در قالب خط 8 مکانیزاسیون کشاورزی در بین بهره برداران بخش این استان توزیع شد.

65 میلیارد تومان تسهیلات از خط 8 مکانیزاسیون کشاورزی در استان قزوین توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر افزود: این طرح در راستای خرید ماشین آلات کشاورزی و به منظور توسعه و تقویت مکانیزاسیون محصولات کشاورزی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این میزان تسهیلات به 559 دستگاه انواع ماشین آلات‌کشاورزی در سطح  استان تخصیص داده شده است.

به گفته وی؛ با تخصیص این تسهیلات، ضریب مکانیزاسیون به میزان97 صدم درصد اسب بخار درهکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین درادامه گفت: در راستای طرح ملی شماره‌گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی و با هدف شناسنامه دارکردن اینگونه ماشین آلات و همچنین هویت بخشی و سامان دهی ناوگان ماشین آلات خودگردان کشاورزی در سال گذشته برای 7هزار و 784دستگاه ماشین آلات کشاورزی پلاک صادرشده است.

خمسه اظهار داشت: طی این بازه زمانی، نظارت بر فعالیت کمباین‌های برداشت غلات بومی و مهاجر به تعداد 605 دستگاه و با هدف کاهش ضایعات برداشت درسطح 189هزار و 400هکتار از مزارع گندم  و جو استان انجام شده است.

وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح، استان قزوین با ریزش 2.2درصد رتبه دوم کشوری را از لحاظ کاهش ضایعات به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ارتقای ضریب مکانیزاسیون به میزان 9صدم درصد اسب بخار درهکتار، شماره گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی به تعداد 3هزار و326دستگاه و نظارت برفعالیت کمباین‌های برداشت غلات به تعداد620 دستگاه را از مهمترین برنامه های این سازمان درحوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال جدید ذکر کرد.

خمسه یادآورشد: در سال 98 ضریب مکانیزاسیون 1.79 صدم اسب بخار در هکتار بود که در پایان سال 99 این میزان به 1.88 صدم اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید