Iranian Agriculture News Agency

سرمازدگی ناگهانی فروردین ماه به 80 درصد باغات پسته شهرستان شهربابک خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: در سال جاری با کاهش شدید دمای 6- درجه سانتیگراد در تاریخ های8 و9 اسفند 1399و 16 و 17 فروردین ماه سال 1400 باعث خسارت شدید به باغات و سایر محصولات در سطح شهرستان گردید بطوری که در سطح 4200 هکتار به باغات گردو ، بادام ، به و.... ودر سطح 15هزار هکتار از باغات پسته خسارت 80 درصدی وارد شده است.

سرمازدگی ناگهانی فروردین ماه به 80 درصد باغات پسته شهرستان شهربابک خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، غلامرضا منگلی گفت:  در باغات پسته  علاوه بر اینکه محصول امسال نابود گردیده جوانه های زایشی سال آینده نیز از بین رفته است و خسارت غیر قابل جبرانی به باغداران زحمتکش وارد شده که این امر با توجه به اینکه عمده سطح زیر کشت شهرستان پسته می باشد،  باعث وارد شدن فشار اقتصادی شدید  به تولید کنندگان این محصول  گردیده است.

وی گفت :  برای رونق اقتصاد خانوار بخش کشاورزی در جهت ادامه تولید و جلوگیری از رکود بخش کشاورزی راه کارهای مثل، تخصیص کمک بلاعوض، اعطای تسهیلات کم بهره و طولانی مدت، تجهیز باغات و مزارع به سیستم ضد سرما جهت پیشگیری از وارد شدن خسارت در سال های آینده، افزایش سقف پرداخت خسارت توسط صندوق بیمه کشاورزی، ایجاد ایستگاههای هواشناسی و نصب سامانه هشدار هوشمند پیشنهاد می گردد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید