Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

آغاز برداشت کلزا در شهرستان دهلران

رئیس سازمان کشاورزی استان ایلام گفت: ایلام چهارمین استان کشور در تولید کشت کلزا در کشور محسوب می‌شود و این محصول با ارزش در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از کشاورزان استان قرار گرفته است.

آغاز برداشت کلزا در شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمدعلی اقدسی از برداشت کلزا در مناطق جنوبی استان خبر داد و افزود: تاکنون 250 تن کلزا در دهلران خریداری شده و پنج مرکز خرید مربوط به تعاون روستایی و بخش خصوصی آماده خریداری کلزا در شهرستان دهلران هستند.

وی اظهار داشت: برای خرید هر کیلو کلزا 11 هزار و 550 تومان در نظر گرفته شده که بلافاصله پس از تحویل کلزا به مراکز خرید تعاون روستایی و ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه تاکنون 250 تن محصول کلزا از کشاورزان شهرستان دهلران خریداری شده است،تصریح  کرد: برداشت محصول کلزا در مناطق جنوبی استان ایلام از جمله شهرستان دهلران آغاز شده است.

اقدسی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران قطب تولید کلزا در استان ایلام است، افزود: امسال پیش بینی می‌شود 20 هزار تن کلزا در این شهرستان برداشت شود که 80 درصد کل تولید کلزا در استان است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام خاطرنشان کرد: امسال 13 هزار هکتار از اراضی ایلام به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود 25 هزار تن محصول کلزا در استان برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید