Iranian Agriculture News Agency

بخش کشاورزی بناب دارای ظرفیت بالقوه برای سرمایه‌گذاری است

جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و واحدهای تولیدی دام و طیور شهرستان بناب برگزار شد.

بخش کشاورزی بناب دارای ظرفیت بالقوه برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و واحدهای تولیدی دام و طیور با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  ، فرماندار ، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دامپزشکی استان، مدیر تعاون روستائی استان، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان ، مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.

 نماینده مردم شهرستان بناب در این جلسه با بررسی و توضیح پروژه محور مشکلات بخش کشاورزی شهرستان از ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان خواست تا مساعدت های امکان پذیر در این ارتباط را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی به مشکلات کانالهای آبی روستاهای شهرستان و تامین آب این کانال ها، نحوه اجرا و اقدامات لازم برای بهره برداری مناسب از شهرک کشاورزی و دامپروری احداث شده در شهرستان ، مشکلات مرغداری ها در تامین نهاده های دامی و در زمان جوجه ریزی و ظرفیت شهرستان در افزایش مرغداری برای تامین مرغ استان و مشکلات تعاونی روستایی شهرستان پرداخته و خواستار راهنمایی برای بهبود مشکلات شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه برنامه توسط ادارات برای سال ۱۴۰۰ تاکید کرده و اظهار داشت مدیران شهرستانی اقدامات انجام شده در سال گذشته را بررسی کنند و با احصا نقاط ضعف و قوت در پی رفع موانع و مشکلات و تقوت نقاط قوت باشند.

فرماندار شهرستان بناب نیز در این جلسه با تاکید بر بهبود نوع آبیاری کشاورزی و تغییر آن به نوع آبیاری قطره ای و روشهای کم مصرف ، به نبود کشتارگاه صنعتی مرغ در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان و با احداث کشتارگاه می توان علاوه بر نیاز خود شهرستان به شهرستانهای دیگر استان در تامین مرغ در زمان مناسب کمک کرد.

شهریار فتحی با بیان اینکه سال ۹۹ به اذعان بسیاری از کارشناسان سخت ترین سال به لحاظ مشکلات اقتصادی برای کشور بود اظهار داشت: خوشبختانه در سایه همت و اتحاد بین مردم و مسئولین این سال را علیرغم تمامی مشکلاتی که داشت با موفقیت به پایان رساندیم.

وی به مشکل کمبود مرغ در شهرستان اشاره کرد و گفت: با تلاشی که صورت گرفت در حال حاضر هیچگونه مشکلی به لحاظ تامین مرغ در شهرستان نداریم اما مشکل پیش آمده اهمیت و ضرورت وجود کشتارگاه طیور در شهرستان را بیش از پیش نشان داد که انتظار می  رود در خصوص ایجاد کشتارگاه طیور مدیران استانی همراهی و مشارکت کامل داشته باشند.

 فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه بناب امروز به عنوان یک شهرستان صنعتی شناخته می شود اظهار داشت: در حوزه کشاورزی هم بناب دارای پتانسیلهای زیادی بوده که می توان با انجام اقداماتی در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی از جمله تبدیل آبیاریهای غرقابی به قطره ای، خرید ماشین آلات مدرن کشاورزی، ترویج و ارائه آموزشهای لازم به کشاورزان و تعیین الگوهای کشت و ... ظرفیت های بالقوه شهرستان در حوزه کشاورزی را بالفعل کرد و سرمایه گذاری در این حوزه را ارتقا داد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال 1400 اکثر مشکلات سال 1399 حل شده و مردم در آسایش زندگی کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان هم با بیان اینکه شهرستان بناب ۱۵ درصد تخم مرغ استان را تامین می کند اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد کارخانجات بسته بندی تخم مرغ می باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید