Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب:

آغاز برداشت از بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برداشت گل محمدی از گلستان های این شهرستان از بیستم فروردین ماه آغاز شد و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

آغاز برداشت از بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمدرضا صالحی با تاکید بر اینکه شهرستان داراب از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد، ابراز کرد: بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی این شهرستان 5 هزار و 6۰۰ هکتار است، افزود: 500 هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم  کشت شده است.

صالحی با اشاره به اینکه بیشتر گلستان‌های دیم شهرستان در مناطق کوهستان داراب قراردارد، تصریح کرد: متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی به ترتیب 1200 و 2500 کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۷ هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ تر و غنچه از گلستان های این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب مهمترین ویژگی گل محمدی این شهرستان  را ارگانیک بودن آن عنوان کرد و افزود: سال گذشته 308 هکتار از گلستان های دیم این شهرستان از شرکت سوئیسی "Bio Inspecta"  گواهی ارگانیک اخذ کرده و بدین ترتیب زمینه صادرات به اروپا و کشور‌های حاشیه حوزه خلیج فارس و آسیای میانه فراهم شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید