Iranian Agriculture News Agency

دریافت 59 پروانه استاندارد تشویقی توسط کشاورزان فارس

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تا پایان سال گذشته، 59 پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی (استاندارد تشویقی) به کشاورزان اعطا شده است.

دریافت  59 پروانه استاندارد تشویقی توسط کشاورزان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی غیاثی اظهار کرد: پروانه های مذکور برای حدود 15 هزار تن محصول کشاورزی در سطحی بالغ بر 342 هکتار صادر شده است.

به گفته وی، در مقایسه با سال گذشته تعداد گواهی های ملی حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

غیاثی افزود: کشاورزان شهرستان های کوار و نی ریز به ترتیب با دریافت 14 و 10 پروانه در این امر پیشرو هستند.

او ابراز کرد: متقاضیان اخذ نشان ملی حدمجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی باید در سامانه https://semak.maj.ir    نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام نموده و تحت نظر مدیران کنترل کیفی و شرکت بازرسی محصولات خود را تولید کنند.

وی تصریح کرد: در نهایت قبل از برداشت محصول، نمونه محصولات به آزمایشگاه همکار استاندارد و سازمان تحویل می شود و در صورت منطبق بودن آزمایشات باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین، کدشناسایی محصول توسط سازمان جهاد کشاورزی و در پایان پروانه استاندارد تشویقی توسط سازمان ملی استاندارد صادر می شود.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: بحران های حاصل از ورود نهاده های شیمیایی به بخش کشاورزی سبب شد که در دهه های اخیرحرکت به سمت تولیدات سلامت محور و حفاظت از محیط زیست مورد توجه قرار گیرد به طوری که اصلی ترین راهبرد برای توسعه کشاورزی در کشور، افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول گواهی شده باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید