Iranian Agriculture News Agency

در سال گذشته 28 هزار اصله نهال در شهرستان میامی توزیع شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از توزیع 28 هزار اصله نهال در سال گذشته در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام برای جلوگیری از فرسایش خاک و ضرورت درختکاری انجام شد.

در سال گذشته 28 هزار اصله نهال در شهرستان میامی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی ضمن بیان اینکه سال گذشته 28 هزار اصله نهال در شهرستان میامی توزیع ‌شد، اظهار کرد: این نهال‌ها از نوع اقاقیا، عرعر، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، سرو نقره، زیتون تلخ و توت بود.

وی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی وآبخیزداری سال گذشته با شعار همه با هم جهاد ، برای حفاظت از منابع طبیعی از پانزدهم اسفندماه شروع شد؛ افزود: در این روز مردم با حضور در پارک‌ها یا عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو رفتند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز گردانند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و افزود: درخت یک نعمت و هدیه زیبا از سوی خداوند به انسان بوده و منشاء خیر و برکات زیادی برای زمین است.

رضایی افزود: که در راستای سیاست های سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور ایجاد پارک، فضای سبز،بوستان روستایی و بادشکن اطراف مزارع نهال رایگان به منظور غرس در مناطق مناسب و مستعد توزیع شد.

وی هدف از توزیع نهال های رایگان را ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و توسعه کاشت نهال دانست .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید