Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس در گفتگو با ایانا خبر داد:

کشت دانه روغنی کاملینا در سطح یک هکتار در شهرستان هریس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس از کشت دانه روغنی کاملینا به مساحت نیم هکتار در روستای عباس آباد و نیم هکتار در روستای مرکید این شهرستان خبر داد .

کشت دانه روغنی کاملینا در سطح یک هکتار در شهرستان هریس

 کاظم عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سال جدید بنام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها  توسط مقام معظم رهبری مزین گردیده است، گفت: باید امسال نیز همانند سالهای قبل و هر چه بیشتر در جهت تولید بیشتر و خودکفایی در تولیدات بخش کشاورزی قدم برداریم .

وی با تاکید بر این نکته که خودکفایی در کشت دانه روغنی از اهم سیاست های دولت می باشد، از تلاش کارشناسان این مدیریت در جهت افزایش هر چه بیشتر سطح زیر کشت انواع دانه های روغنی در این شهرستان قدردانی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس با بیان اینکه امسال نیز همانند سال های گذشته کشت دانه روغنی کلزا را در سطح شهرستان هریس داریم افزود: برای اولین بار در روستاهای مرکید و عباس آباد هر کدام در سطح نیم هکتار کشت دانه روغنی کاملینا را با نظارت کامل کارشناسان زراعت شهرستان انجام دادیم و امیدواریم با حصول نتیجه چشمگیر در کشت این رقم جدید همانند دانه روغنی کلزا سالانه شاهد افزایش سطح زیر کشت آن در سطح شهرستان باشیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید