Iranian Agriculture News Agency

طوفان و تندباد ۲۳۵میلیارد تومان به بخش کشاورزی اصفهان خسارت وارد کرد

مدیر بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در اثر طوفان و تند باد در روزهای ۴،۵ و ۶فروردین ماه ۲۳۵میلیارد تومان به بخش کشاورزی و باغات خسارت وارد شد.

طوفان و تندباد ۲۳۵میلیارد تومان به بخش کشاورزی اصفهان خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، عباسعلی جمشیدی با اشاره به حادثه تند باد در روزهای 4،5 و 6 فروردین ماه در استان اصفهان اظهار داشت: تندباد در 18شهرستان استان و به بخش‌های کشاورزی، گلخانه‌ها و باغات و تاسیسات کشاورزی خساراتی وارد کرد.

وی افزود: به 23هزار هکتار از زمین‌های زراعی عمدتا غلات که شامل گندم و جو و همچنین سبزی و صیفی بود، خسارت 10 تا 20درصدی وارد شد که بالغ بر 23میلیارد تومان برآورد شد.

مدیر بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به آسیب به باغات بیان کرد: 11 هزار و 600 هکتار از باغات با تخمین خسارت بین 40تا50درصد، 178میلیارد تومان برآورد شد که عمدتا به دلیل ریختن شکوفه‌های گیاهان و درختان هسته‌دار بوده است.

وی با بیان اینکه 200واحد تاسیسات کشاورزی بین 50 تا 100درصد خسارت وارد شد، تصریح کرد: این تأسیسات شامل پاره شدن دیواره‌ها و سقف پلاستیکی گلخانه‌ها،دیواره‌های مرغداری‌ها و دیواره‌های چوبی و فلزی بود که 17میلیارد تومان برآورد شده است.

جمشیدی با اشاره به عمده باغات شهرستان‌های خسارت دیده از طوفان گفت: اردستان با 49میلیارد تومان و عمدتا آسیب به باغات پسته، کاشان با 20میلیارد تومان و اصفهان با 12میلیارد تومان بیشترین شهرستان‌های آسیب دیده از تند باد هستند.

وی گفت: در اثر طوفان و تند باد در روزهای 4،5 و 6فروردین ماه در مجموع 235میلیارد تومان به بخش کشاورزی و باغات خسارت وارد شد. همچنین در سایر شهرستان‌ها مانند نجف آباد، سمیرم، شهرضا، دهاقان و مبارکه آسیب‌هایی به باغات و اراضی زراعی وارد شد.

مدیر بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به برودت هوا در 12 و 13فروردین ماه و ایجاد سرمازدگی به باغات گلپایگان، لنجان، کاشان و شهرضا عنوان کرد: 2هزار هکتار از باغات این شهرستان‌ها با تخمین آسیب 30تا40درصدی، خسارت  55میلیارد تومان برآورد شده است. در اثر طوفان همچنین به هزار کلنی زنبور عسل خسارت 500میلیون تومانی وارد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید