Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با پوره سن گندم در فسا آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از آغاز مبارزه با پوره سن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: از نیمه فروردین ماه نُرم پوره های سن در مزارع گندم به مرز هشدار رسیده و کار سمپاشی مزارع شروع شده است.

مبارزه با پوره سن گندم در فسا آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در سال جاری و بالا بودن تراکم پوره سن گندم در مزارع و محدودیت زمان مبارزه، ضروری است کشاورزان هر چه سریع تر نسبت به سمپاشی مزارع خود با سموم حشره کش اقدام کنند.

به گفته وی؛ پیش از این بیش از چهار هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان فسا علیه سن مادری در مرحله اول با سم دلتامترین (دسیس) سمپاشی شده است.

او اظهار کرد: خرید گندم در سال جاری کیفی بوده وگندم سن زده با کاهش شدید قیمت خرید همراه خواهد بود از این رو کشاورزان ضمن هماهنگی با کارشناسان هرچه سریع تر اقدام به سمپاشی نمایند.

او تصریح کرد: آفت سن مادری در کمیت مزارع اثر می گذارد اما سن پوره علاوه بر کمیت در کیفیت گندم و در نهایت آرد حاصل نیز موثر است که به اصطلاح آرد را تلخ و نا مطلوب خواهد کرد.

انصاری بیان کرد: شبکه مراقبت سن گندم با همکاری بیش از 35 نفر از کارشناسان مسئول پهنه، تولیدات گیاهی و کلینیک های بخش خصوصی تا پایان مبارزه با پوره سن گندم به منظور انجام توصیه های فنی در خدمت بهره برداران شهرستان فسا هستند.

این مقام مسئول افزود: برای اطلاع رسانی به بهره برداران اقداماتی چون نصب بنر در میادین اصلی بخش ها، انتشار اطلاعیه و اخطاریه در فضای مجازی و اطلاع رسانی چهره به چهره انجام گرفته است.

به گفته انصاری؛ مبارزه شیمیایی با سن گندم با استفاده از سم "دلتامترین" به میزان 300 سی سی در هر هکتار انجام می شود.

سطح کاشت غلات در فسا بیش از 15 هزار هکتار است که مبارزه با آفت سن در مزارع آلوده به آفت بسیار ضروری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید