Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم در استان بوشهر از فردا آغاز می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم در استان بوشهر از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود.

برداشت گندم در استان بوشهر از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، رضا حسین پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این ارتباط اظهار کرد: در راستای برداشت گندم در استان بوشهر تاکنون بیش از ۲۶۰ کمباین وارد استان بوشهر شده است.

وی از پیش‌بینی ۴۳۰ کمباین برای برداشت گندم در استان بوشهر خبر داد و گفت: روند برداشت محصول گندم در حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به صورت رسمی از ۱۵ فروردین‌ماه شروع می‌شود گرچه در برخی نقاط استان بوشهر نیز شروع‌شده است.

حسین پور اضافه کرد: حدود ۱۵ هزار و ۴۵۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر زیر کشت گندم آبی است که سطح قابل برداشت به همین میزان است.

کاهش برداشت گندم در استان بوشهر

وی با اشاره به وقفه و کمبود بارندگی در سال زراعی ۹۹ -۱۴۰۰ تصریح کرد: در ۹۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر کشت دیم صورت گرفته بود ولی به دلیل وقفه و کمبود بارندگی در سال زراعی به ویژه در شهرستان‌های جنوبی موجب خسارت کشاورزان شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به کمبود بارندگی در استان بوشهر ۲۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی که گندم دیم کاشته بودند غیرقابل برداشت هستند.

وی با بیان اینکه ۶۹ هزار ۹۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت دیم نیز قابل برداشت هستند اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کشت دیم گندم استان بوشهر به دلیل کمبود بارندگی دچار افت عملکرد شود.

مراکز خرید گندم

حسین پور با اشاره به اینکه در مزارع آبی نیز ۱۰ درصد افت عملکرد پیش‌بینی می‌شود افزود: ۵ مرکز خرید رسمی گندم در استان بوشهر پیش‌بینی‌شده است.

وی تصریح کرد: سیلو اداره کل غله واقع در چغادک، سیلو برازجان، کارخانه آرد خلیج‌فارس خورموج، کارخانه آرد الزهرا و آهنگ در برازجان از مراکز خرید رسمی گندم در استان بوشهر هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای رفاه حال کشاورزان ۹ مرکز خرید غیررسمی با متولی گری مدیریت تعاون روستایی استان و همکاری اداره کل غله کار خرید گندم را انجام خواهند داد.

گندم در استان بوشهر در آبان ماه کشت و از فروردین‌ماه نیز برداشت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید