Iranian Agriculture News Agency

لغو ممنوعیت انتقال دام سبک به استان های مرزی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس تصمیم جدید ستاد مرکزی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، جابجایی و انتقال دام سبک پرواری و اصلاح نژادی به استان¬های مرزی، با تایید سازمان جهاد کشاورزی آزاد می باشد.

به گزارش خبرنگار ایا نا در استان بوشهر، افشین قطبی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: براساس این تصمیم، جابجایی و انتقال دام سبک پرواری و اصلاح نژادی به استان­های مرزی، صرفا برای واحدهایی که مدارک و مستندات قانونی تا زمان ابلاغ دستورالعمل را داشته­اند، با تایید سازمان جهاد کشاورزی آزاد شده است.

قطبی گفت: تعداد دام مورد درخواست متقاضی باید متناسب با ظرفیت واحد بوده و تمامی دام­ها، پلاک کوبی و در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده باشند. لذا حمل و جابجایی دام­های سبک بدون پلاک ممنوع است.

وی بیان نمود: بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، متقاضی (دامدار) باید درخواست خود را به همراه مستندات از جمله پروانه بهره برداری و پروانه بهداشتی معتبر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارائه دهد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پس از بررسی  مستندات و در صورت تایید، نسبت به معرفی دامدار و اعلام موافقت به همراه مستندات به شبکه دامپزشکی شهرستان اقدام نماید.

قطبی گفت: اداره کل دامپزشکی استان مرزی نیز باید موافقت خود را به اداره کل دامپزشکی استان مبدا، اعلام نموده و اداره کل دامپزشکی استان مبدا نسبت به صدور گواهی بهداشتی حمل به استان مرزی اقدام نماید. ضمناً پس از حمل دام به دامداری متقاضی، جهت تایید تخلیه در سامانه قرنطینه دامپزشکی، اعلام مراتب تخلیه توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ضروری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید