Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

نظارت‌ها بر زنجیره‌ی تولید و توزیع مرغ استان قزوین به صورت شبانه روزی ادامه دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حاشیه بازدید شبانه از کشتارگاه‌های مرغ استان گفت: در راستای ایجاد ثبات در بازار و تامین مرغ مورد نیاز مردم استان، بازرسی‌های سرزده در تمامی مراحل زنجیره‌ی تولید و توزیع مرغ به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

نظارت‌ها بر زنجیره‌ی تولید و توزیع مرغ استان قزوین به صورت شبانه روزی ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، شب گذشته و برای دومین شب متوالی، با حضور قبادی معاون اقتصادی استاندار، زکی زاده مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری، خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیران دامپزشکی و معاونین سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی از کشتارگاه صنعتی قزوین مرغ بازدید صورت گرفت و تحویل مرغ زنده توسط مرغداران استان به کشتارگاه‌ها در راستای اجرای مصوبات قرارگاه تنظیم مرغ استان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

فاطمه خمسه در حاشیه این بازدید گفت: بر اساس ابلاغیه اخیر وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات قرارگاه تنظیم بازار کشور و استان، چنانچه مرغداران به هر دلیل نسبت به عرضه مرغ ۵۰ روزه با قیمت مصوب اقدام ننمایند عمل آنها از مصادیق احتکار و عرضه کالاهای خارج از شبکه محسوب شده و علاوه بر پیگیری و اعمال جرائم قانونی مربوطه، کاربری سامانه های سماصط و بازارگاه آنها نیز تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف توسط مراجع مربوط غیرفعال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم کنترل جدی زنجیره تولید و توزیع مرغ، جمالی پور استاندار قزوین نیز بر پیگیری جدی موضوع و برخورد قاطع با متخلفین تاکید کرده است.

خمسه در رابطه با تاثیر اصلاح قیمت مرغ بر میزان تولید این محصول اظهار کرد:  با منطقی‌تر شدن قیمت‌ها و اعلام قیمت‌های جدید، می‌توانیم این نوید را بدهیم که مرغداران امیدواری بیشتری برای جوجه‌ریزی خواهند داشت و نگران ضرر و زیان نخواهند بود.

وی افزود: تولید مرغ یک روند ادامه‌دار است و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز زمان می‌برد تا یک جوجه یک روزه به سن کشتار برسد، بنابراین نمی‌توان گفت اصلاح قیمت در این سه روز بر روی تولید چه تاثیری داشته است اما  با اصلاح قیمت مرغ قطعا آینده روشنی را به لحاظ ترغیب تولیدکنندگان برای جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: مصوبات اخیر قرارگاه ساماندهی مرغ کشور موجب کاهش میزان قاچاق مرغ و توزیع خارج از شبکه قانونی عرضه خواهد شد و امیدواریم این مصوبه بتواند بر بازار تاثیر گذاشته و دست واسطه‌ها و دلالان را کوتاه کند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید