Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

تشکیل کمیته ها و ستادهای فنی و تخصصی در راستای رفع موانع تولید بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از تشکیل کمیته ها و ستادهای فنی و تخصصی در راستای رفع موانع تولیدخبر داد و گفت: برخی پرونده های مرغداری های بدون پروانه با نظارت بیشتر و بررسی تخصصی تر امکان دریافت پروانه دارند.

تشکیل کمیته ها و ستادهای فنی و تخصصی در راستای رفع موانع تولید بخش کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،اکبر فتحی در جلسه ستاد ساماندهی واحدهای فاقد پروانه به نامگذاری سال 1400 توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مسلماً با توجه به فعالیت 8 ساله مقام معظم رهبری در صدر قوه مجریه نشان دهنده شناخت ایشان از مشکلات و چالش های بخش دولتی بوده و ایشان کاملاً به موانع و مشکلات موجود پیرامون تولید تسلط دارند.

وی تاکید کرد: باید برخی موانع در نهادهای نظارتی و دستگاه های اجرائی که ساخته و پرداخته ذهنی بوده، دور گذاشت و ماهیت مسئله را به شکل و صورت مسئله ترجیح داد.

 فتحی با بیان آشکار بودن مفهوم شعار سال 1400 مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی تاکید کرد: باید بخش کشاورزی با تولید هر چه بیشتر محصولات کشاورزی و پشتیبانی از تولید بیشتر، موانع و مشکلات را از مسیر تولید برداشته و در راستای شعار سال 1400 مقام معظم رهبری پیشروی کرده و در تامین امنیت غذایی پیشقدم باشد.

وی افزود: در همین راستا کمیته ها و ستادهای فنی و تخصصی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان تشکیل شده و بعد از بررسی مشکلات، در صورتی که رفع موانع باعث افزایش تولید شود، سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به تصمیمات گرفته شده در این کمیته ها تاکید کرد و گفت: نتیجه تصمیمات در این کمیته ها براساس یک خرد جمعی به دست می آید که در این چالشها تخصص و تجربه دارند و نهادهای نظارتی به این تصمیمات ارزش قائل بوده و در اجرای هر چه بهتر این تصمیمات همکاری خواهند کرد.

وی به بررسی برخی پرونده های شهرستانهای مراغه و عجب شیر در بحث دریافت پروانه مرغداری و مجوز تولید مرغ و تخم مرغ پرداخت و افزود: برخی پرونده ها با نظارت بیشتر و بررسی تخصصی تر امکان دریافت پروانه دارند و در صورت امکان صدور مجوز به مرغداریهایی که تجمیع گردیده و به صورت شراکتی فراهم خواهد شد.

 فتحی با بیان اینکه نظارت و بررسی کارکرد مرغداریها ضروری است گفت: باید دقیقاً بررسی شود چه اتفاقی می افتد که دو مرغداری با استفاده از نهاده های دامی یکسان دارای مرغ تولید شده با وزنهای متفاوت هستند و پیدا کردن دلیل مغایرت می تواند در افزایش تولید تاثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید