Iranian Agriculture News Agency

کمالی سروستانی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

رغبت تولیدکنندگان برای جوجه‌ریزی با اصلاح قیمت مرغ

کمبود تولید نداریم

مشاور عالی هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور گفت: در بهمن حدود 130 میلیون قطعه و در اسفند ماه حدود 120 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و در فروردین هم بیش از 125 میلیون قطعه جوجه‌ریزی خواهد شد و به هیچ عنوان کمبود تولید وجود ندارد.

رغبت تولیدکنندگان برای جوجه‌ریزی با اصلاح قیمت مرغ

محمدعلی کمالی سروستانی مشاور عالی هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با تاثیر اصلاح قیمت مرغ بر میزان تولید این محصول اظهار کرد: تولید یک روند ادامه دار است و حدود 45 تا 50 روز زمان می‌برد تا یک جوجه یک روزه به سن کشتار برسد، بنابراین نمی‌توان گفت اصلاح قیمت در این سه روز بر روی تولید چه تاثیری داشته است اما می‌توانیم این نوید را بدهیم که با منطقی‌تر شدن قیمت‌ها و اعلام قیمت‌های جدید، مرغداران امیدواری بیشتری برای جوجه‌ریزی داشته باشند و نگران ضرر و زیان نخواهند بود.

وی افزود: با اصلاح قیمت مرغ آینده روشنی را به لحاظ رغبت تولیدکنندگان برای جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌کنیم.

مشاور عالی هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور تصریح کرد: این قیمت‌گذاری موجب کاهش میزان قاچاق مرغ خواهد شد و امیدواریم این مصوبه بتواند بر بازار تاثیر گذاشته و دست واسطه‌ها و دلالان را کوتاه کند.

وی در رابطه با میزان نیاز کشور به مرغ عنوان کرد: نیاز کشور با 120 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه برطرف می‌شود اما مراسم‌‌ها و مناسبت‌هایی مانند اعیاد و ماه رمضان به صورت مقطعی نیاز را افزاش می‌دهد.

کمالی افزود: در بهمن نزدیک به 130 میلیون جوجه‌ریزی انجام شد که مرغ تولیدی آن در اواخر اسفند ماه وارد بازار شد.

وی در ادامه میزان نیاز تهران به مرغ را حداکثر 1100 تن مرغ در روز دانست و گفت: تنها در اعیاد و مناسبت‌ها این نیاز به حدود 1200 تن خواهد رسید.

مشاور عالی هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور با اشاره به کافی بودن میزان تولید مرغ در کشور خاطرنشان کرد: در بهمن حدود 130 میلیون قطعه و در اسفند ماه حدود 120 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و در فروردین هم بیش از 125 میلیون قطعه جوجه‌ریزی خواهد شد و به هیچ عنوان کمبود تولید وجود ندارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید