Iranian Agriculture News Agency

وفابخش:

وضعیت مطلوب مزارع گندم، کلزا و چغندرقند در خوزستان

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی طی سفر به خوزستان از مزارع شهرستان‌های دزفول و شوش بازدید و وضعیت این مزارع را مطلوب ارزیابی کرد.

وضعیت مطلوب مزارع گندم، کلزا و چغندرقند در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جواد وفابخش معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه بازدید از مناطق تولید عمده کشور از مزارع شهرستا‌های دزفول و شوش بازدید کرد.

وی گفت: به حمدالله مزارع گندم، کلزا و چغندرقند در این شهرستان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

وفابخش ضمن اشاره به نقصان بارندگی در کشور و استان افزود: با توجه به کمبود بارندگی، تولید تا این مرحله با کمترین میزان خسارت عوامل زیان‌رسان انجام شده و امیدواریم با زحمت کشاورزان سخت‌کوش شاهد تولید بسیار خوبی در خوزستان باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه ضمن اشاره به قیمت محصولات کشاورزی تصریح کرد: امسال شورای قیمت‌گذاری و سیاست‌گذاری، اقدامات بسیار خوبی را با هماهنگی دولت انجام داده است که برخی از این اقدامات در حال تکمیل شدن هستند.

این مقام مسئول در خصوص گندم و محصلات رقیب گندم به عنوان نهاده‌های دامی بیان داشت: امیدواریم در چند روز آینده دولت تصمیمات خوبی را اتخاذ کند تا تعادل میان قیمت گندم، جو، ذرت و سایر نهاده‌های دامی برقرار شده و بتوانیم گندم را برای دستیابی به تامین نان و خودکفایی گندم کشور در سیلوها داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید