Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در گفتگو با ایانا پیش‌بینی کرد:

افزایش ورود مرغ به تهران در روزهای آینده

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: با توجه به جلسه‌ای که روز گذشته در ستاد تنظیم بازار کشوری برگزار شد، در روزهای آینده میزان مرغ ورودی به استان تهران افزایش می‌یابد و تقاضای کاذبی که در جامعه به وجود آمده تعدیل می‌شود.

افزایش ورود مرغ به تهران در روزهای آینده

سید علی بابایی مدیرکل دامپزشکی استان تهران در حاشیه بازدید شامگاه سه‌شنبه از کشتارگاه تهران ماکیان، در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: میزان نیاز استان تهران به مرغ در شرایط عادی حدود هزار تا 1200 تن است اما در اعیاد و مراسم‌های مذهبی به حدود 1500 تا 1600 تن می‌رسد.

وی در رابطه با میزان تامین مرغ مورد نیاز استان تهران در خود این استان تصریح کرد: از 1200 تا 1600 تن مرغ مورد نیاز استان تهران، تنها حدود 5 تا 6 درصد از آن در خود این استان تامین می‌شود و مابقی از استان‌های گلستان، مازندران و گیلان تامین می‌شود.

بابایی افزود: میزان مرغ ورودی از استان گلستان به تهران بیش از دو استان دیگر است.

وی با اشاره به رفع مشکل خروج مرغ از استان‌های تولیدکننده عنوان کرد: با توجه به تصمیماتی که در ستاد تنظیم بازار استانی اتخاذ شده بود با مشکل محدودیت خروج مرغ از استان‌ها مواجه بودیم که روز سه شنبه در جلسه‌ای که با حضور ریاست جمهوری و دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی داشتیم، مقرر شد هماهنگی بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد تا تامین مرغ استان تهران با دیدگاه ملی برای مسئولان استانی تبیین شود تا تامین مرغ به درستی و بدون مشکل انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با تاکید بر این که قیمت مصوب مرغ 20 هزار و 400 تومان باقی خواهد ماند، گفت: رئیس جمهور با صراحت اعلام کرد که هیچگونه افزایش قیمتی برای مرغ نخواهیم داشت و مرغداران موظف‌اند مطابق نهاده دریافتی، مرغ زنده را به وزارت جهاد کشاورزی تحویل دهند و وزارت‌خانه‌هایی که مسئول توزیع هستند، مرغ را با همان قیمت مصوب توزیع کنند.

وی با بیان این که 222 کشتارگاه در کشور وجود دارد، افزود: استان تهران 10 درصد از کشتارگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

بابایی ادامه داد: در استان تهران 21 کشتارگاه داریم که 16 کشتارگاه فعال است و 5 کشتارگاه دیگر در حال تعمیر است.

وی گفت: مرغ‌ها پس از کشتار در کشتارگاه‌ها به سامانه‌های عرضه عمده مانند سامانه بهمن، پیروزی و حکیمیه تهران منتقل می‌شوند تا برای مصرف مردم استان در اختیار صنف مربوط قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران پیش‌بینی کرد: با توجه به جلسه‌ای که روز گذشته در ستاد تنظیم بازار کشوری برگزار شد، در روزهای آینده میزان مرغ ورودی به استان تهران افزایش یابد و تقاضای کاذبی که در جامعه به وجود آمده تعدیل شود.

وی تاکید کرد: مرغ به میزان کافی در مرغداری‌های کشور وجود دارد و با هماهنگی وزارتخانه‌های دست اندر کار در روز‌های آینده، مطمئناً میزان کافی از مرغ روانه بازار‌های استان تهران خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید