Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

گلخانه‌های قزوین تا پایان سال جاری 23 هکتار توسعه می‌یابند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: گلخانه‌های این استان بر اساس پیش بینی طرح توسعه کشت گلخانه‌ای تا پایان سال جاری 23 هکتار توسعه می‌یابند.

گلخانه‌های قزوین تا پایان سال جاری 23 هکتار توسعه می‌یابند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی اکبری روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب افزود: با احداث و راه‌اندازی این متراژ از گلخانه‌، سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان قزوین با رشد 9 درصدی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال دارد طرح توسعه گلخانه‌ها در سال جاری افزایش یابد، اظهار داشت: سال گذشته توانستیم با تلاش سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان این حوزه میزان سطح زیر کشت گلخانه‌ها را 24 درصد نسبت به سال 98 توسعه دهیم که به طور حتم این روند در سال جاری با روند رو به رشدی همراه خواهد بود.

اکبری به وجود 138 واحد گلخانه به مساحت 74 هکتار در استان قزوین اشاره کرد و گفت: 13 هزار و 537 هکتار محصولات سبزی، صیفی و گل و گیاهان زینتی سالانه در این تعداد از گلخانه‌ها تولید می‌شوند.

این مسؤول تصریح کرد: 82 گلخانه سبزی و صیفی، 19 گلخانه تولید توت فرنگی، 20 گلخانه گل و گیاهان زینتی و 18 گلخانه تولید نشاء و پایه رویشی در استان قزوین فعالیت دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه 597 نفر در گلخانه‌های استان قزوین مشغول به کار هستند، اظهارداشت: پیش بینی‌ می‌شود تا پایان سال جاری با طرح توسعه گلخانه‌ها آمار خوبی را در حوزه اشتغالزایی استان رقم بزنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید