Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 135 اکیپ شبکه مراقبت در ایام نوروز در استان اصفهان

135 اکیپ شبکه مراقبت در طول ایام نوروز به صورت شیفت و به طور مرتب در سراسر استان فعالیت داشته و اقدامات مناسبی در جهت مبارزه با آفات گیاهی داشته‌اند.

فعالیت 135 اکیپ شبکه مراقبت در ایام نوروز در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، تقی شیخ علی، معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان با اشاره به اقدامات این مدیریت در کنترل آفات اظهار کرد: 135 اکیپ شبکه مراقبت در طول ایام نوروز به صورت شیفت و به طور مرتب در سراسر استان فعالیت داشته و اقدامات مناسبی در جهت مبارزه با آفات گیاهی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها در ایام تعطیلات به صورت کامل به فعالیت پرداختند، گفت: با توجه به شرایط آب و هوا شاهد ریزش سن در مناطق استان هستیم و به همین منظور مبارزه با سن نیز در شهرستان‌های گرمسیری استان آغاز شده است.

معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: تا هفتم فروردین ماه در بیش از سه هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های اردستان، کاشان، نطنز و آران و بیدگل مبارزه با سن انجام شده و مبارزه با قدرت و برنامه‌ریزی مناسب ادامه دارد.

وی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و فعالیت اکیپ‌های شبکه مراقب، مبارزه با علف‌های هرز نیز در مناطق مختلف استان به خوبی انجام شده و در حال انجام است.

وی از جمله شرح وظایف مدیریت حفظ نباتات را به  برنامه‌ریزی کلی، سیاست‌گذاری، سامان‌دهی و هدایت عملیات مبارزه برای حفظ محصولات کشاورزی از گزند آفات در استان؛ مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های عمومی نباتات و آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای داخلی به تشخیص شورای حفظ نباتات و تصویب وزارت جهاد کشاورزی با هزینه دولت و بطور رایگان؛ در صورت نیاز، مشارکت در مبارزه با آفات و بیماری‌های همگانی؛ هدایت و نظارت بر امور سموم دفع آفات نباتی گیاهی و دستورالعمل مصرف با ملاحظات زیست محیطی؛ جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای خارجی و جابجایی آفات قرنطینه داخلی با اتخاذ سیاست‌ها و روش‌های مناسب فنی اجرایی اشاره داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید