Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی پیش‌بینی کرد:

هجوم ملخ صحرایی به ۱۰ استان جنوبی کشور در اواخر فروردین ماه

مشاور وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و هیات همراه از منطقه رگ سفید شهرستان بهبهان و منطقه زلقی در هندیجان بازدید کرد.

هجوم ملخ صحرایی به ۱۰ استان جنوبی کشور در اواخر فروردین ماه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی مشاور وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و هیات همراه از شهرستانهای هندیجان و بهبهان بازدید کرده و از نزدیک در جریان عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی را با استفاده از انواع سمپاش‌های پهپاد، توربولاینر، ULV پاش‌ و سمپاش فرغونی و ... فرار گرفت. 

وی گفت: با توجه به ورود و هجوم ملخ به استانهای خوزستان و بوشهر  و براساس پیش بینی های صورت گرفته هجوم سهمگین‌ملخ به تقریبا ۱۰ استان جنوبی کشور در اواخر فروردین ماه، این بازدید با هدف ایجاد هماهنگی و بکارگیری کلیه امکانات و تجهیزات به منظور ردیابی، پایش و مبارزه به موقع با ملخ صورت گرفت.

کیخسرو‌چنگلوایی در ادامه بیان داشت: در این سفر از مناطق مورد تهاجم و همچنین عرصه هایی که در آن مبارزه صورت گرفته بازدید و ارزیابی لازم از این مناطق انجام شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور همچنین زحمات همکاران در دو استان خوزستان و بوشهر در کنترل آفت ملخ صحرایی بویژه در این ایام تعطیل و شرایط ناشی از کرونا، تحسین برانگیز و قابل تقدیر برشمرد و از مجاهدت مثال زدنی آنان تشکر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید