Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

پشتیبانی تولیدات کشاورزی و مانع‌زدایی ملخ

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که 152 اکیپ دیده بانی در استان کار رصد و پایش را بر عهده دارند گفت: از همه امکانات، ماشین آلات و اعتبار لازم و کافی از جمله پهپاد برای مبارزه با این آفت استفاده می کنیم.

پشتیبانی تولیدات کشاورزی و مانع‌زدایی ملخ

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ای که با حضور معاونان، مدیران ستادی و شهرستان ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با بیان این مطلب که حمله ملخ دریایی نباید برداشت محصولات را دچار اختلال کند گفت: ۱۵۲ اکیپ دیده بانی در

استان کار رصد و پایش را برعهده دارند.

وی افزود: نکته مهم در مبارزه با ملخ، پایش سریع این آفت بوده که در حال حاضر همسایه های کشور ایران با ریزش این آفت مخرب روبرو هستند و با توجه به کانون ملخ دریایی در کشورهای همسایه باید برنامه‌ریزی دقیق انجام شود تا مزارع استان دچار خسارت نشوند .

امیری زاده ضمن اشاره به اینکه استان خوزستان نقطه امید و تولیدکننده محصولات مهمی از جمله گندم است بیان کرد: همه امکانات، ماشین آلات و اعتبار لازم و کافی از جمله پهپاد برای مبارزه با این آفت فراهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: امسال توسط مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده و بسیار ضروری است که ادارات تابعه و بخش های مختلف سازمان چابک سازی کنند بنابراین باید طرح ها اولویت بندی شده و طرح های سال گذشته در کمیسیون مطرح و پیگیری شوند.

وی با بیان اینکه کمیته ای در راستای شعار سال تشکیل شده اضافه کرد: ما سربازان جنگ اقتصادی هستیم امنیت غذایی بسیار مهم است و با چالش هایی چون آفات و بیماری ها همراه است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید