Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان خبر داد:

مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی در سطح 1380 هکتار از مزارع خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد: تاکنون در سطح یک هزار و ۳۸۰ هکتار از مزارع خوزستان علیه آفت ملخ‌های صحرایی سمپاشی شده است.

مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی در سطح 1380 هکتار از مزارع خوزستان
به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، تورج  نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در پی جریانات آب و هوایی و وزش باد شدید روز پنج شنبه ملخ‌ها از سمت کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس از جمله عربستان و کویت به  سمت مزارع کشاورزی استان‌های خوزستان هجوم  آوردند.

وی افزود: با هوشیاری مردم و تیم های پایش و مقابله با ملخ ها محل هجوم این آفت شناسایی و از دیشب عملیات سمپاشی   آغاز و تاکنون یک هزار و ۳۸۰ هکتار  از مزارع مورد سمپاشی قرار گرفته است.

نوروزی ادامه داد: با حمایت استانداری خوزستان و سازمان حفظ نباتات کشور سم به طور کافی در استان برای مقابله با هجوم ملخ‌ها فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزسنان بیان کرد: از تمامی مردم، دامداران، کشاورزان، عشایر و لنج داران درخواست می‌شود در صورت مشاهده ملخ‌ها مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها یا با ارسال پیامک به شماره ۰۹۱۶۵۳۹۶۶۸۲ اطلاع داده تا برای مقابله با آنها اقدام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید