Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

2 میلیون و 650 هزار تن گوشت مرغ و سایر ماکیان سالانه در کشور تولید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر سالانه 2 میلیون و 650 هزار تن گوشت مرغ و سایر ماکیان در کشور تولید می شود و این میزان به اندازه نیاز کشور است.

2 میلیون و 650 هزار تن گوشت مرغ و سایر ماکیان سالانه در کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی امروز سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه زنجیره پرورش مرغ تخم گذار شرکت کشت و صنعت رها مرغ تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: کشور ما به لحاظ تولید محصولات پروتئینی بسیار قوی است و امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات آبزیان در کشور تولید شده است.

وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید میگوی کشور ۱۲ هزار تن بود که امروز به بیش از ۴۲ هزار تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که در تولید مرغ و تخم مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر تولید انجام نمی شد ۴ میلیارد دلار هزینه واردات به کشور تحمیل می شد تا بتوانیم مرغ را از بازارهای جهانی تامین کنیم بنابراین در زمینه مرغ و تخم مرغ صنعت خوبی در کشور شکل گرفته که باید از حمایت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سالانه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تن مرغ صنعتی در کشور تولید می شود که با احتساب مرغ سنتی و خانگی و ماکیان این میزان به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن می رسد و به اندازه نیاز کشور است.

خاوازی با اشاره به تولید مرغ لاین در کشور گفت: در زمانی که واردات مرغ اجداد تحریم شد، وزارت جهاد کشاورزی با کمک تولیدکنندگان، ورود مرغ لاین آرین به بازار را شروع کرد؛ همچنین با همکاری معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی سن گله‌ها را مدیریت کردیم که منجر به تولید به حد نیاز شد.

وی افزود: با وجود تولید، برخی عوامل بازار تحت تاثیر قرار می دهد که یکی از این عوامل قیمت بالای محصولات پروتئینی است.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تولید تخم مرغ تصریح کرد: یک میلیون و ۸۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود و سالانه حدود ۷۰ هزار تن تخم مرغ مازاد در کشور داریم.

وی با اشاره به مهار آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: با وجود شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در روسیه، ترکیه و برخی کشورهای همسایه، معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی تمام امکانات خود را بسیج کردند و از شیوع این بیماری در کشور جلوگیری شد.

خاوازی در رابطه با تولید گوشت قرمز در کشور گفت: سال گذشته حدود ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده بود که امسال به حدود ۸۸۸ هزار تن رسبده است.

وی ادامه داد: وضعیت خوبی در تولید محثولات پروتئینی داریم و ما همه زیربخش ها را تشویق به ایجاد زنجیره تولید کرده‌ایم تا محصول با قیمت مناسب تر به دست مصرف کننده برسد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در نهاده دامی وابستگی داریم، با ایجاد سامانه بازارگاه و فشار بالایی که تحمل کردیم، امروز تولیدکنندگان راضی هستند و نهاده دامی بخش تولید تا پایان فروردین تامین است.

وی افزود: نهاده دامی مرغ لاین و اجداد به صورت ۱۰۰ درصد تامین شده مشکلی در این بخش نداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید