Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

"ارزش آب"؛ شعار امسال روز جهانی آب

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت دوم فروردین (۲۲مارس) "روز جهانی آب" اعلام کرد: شعار امسال روز جهانی آب "ارزش آب" و معنای آب برای مردم، ارزش واقعی آن و چگونگی محافظت و استفاده بهتر از این منبع حیاتی است.

"ارزش آب"؛ شعار امسال روز جهانی آب

به گزارش ایانا، علیمراد اکبری ارزش نهادن بر آب را از وجوه  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، تقویت برنامه بنیادین خود را در شناختن هرچه دقیق تر ارزش آب برای مردم و حفاظت از این منبع خدادادی با بهره گیری از تجربیات جهانی و تکیه بر نیروهای خلاق و جوان کشور همچون سنوات قبل در دستور کار سال ۱۴۰۰ خود قرار می دهد.

اکبری، افزایش بهره وری آب کشاورزی را از اهداف وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشور و برنامه ای جامع برای حفظ منابع آبی کشور عنوان کرد و افزود: تجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری به عنوان راهکاری موثر و کارآمد در جهت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره وری در سال ۱۴۰۰ نیز در سراسر کشور انجام می شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید به روز جهانی آب به عنوان روز ترویج و آگاه کردن مردم در مورد حفظ و صرفه جویی آب توجه بیشتری کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید