Iranian Agriculture News Agency

منصور:

اقدامات جهشی سازمان جنگل ها در سال 1400 ادامه دارد

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حق منابع طبیعی بیش از اینهاست و هیچ گاه نسبت به اقداماتی که انجام شده است نباید مغرور شویم بلکه در سال آینده نیز مسیر جهشی سازمان با قدرت و قوت به پیش می‌رود.

اقدامات جهشی سازمان جنگل ها در سال 1400 ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان‌ها دستاوردهای منابع‌طبیعی کشور در سالی که گذشت را نتیجه زحمات مجموعه همکاران و مشارکت مردم در اقصی نقاط کشور دانست و افزود: حق منابع‌طبیعی بیش از اینهاست و هیچگاه نسبت به اقداماتی که انجام شده است نباید مغرور شویم بلکه در سال آینده نیز مسیر جهشی سازمان با قدرت و قوت به پیش می‌رود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور در نشست انتهایی سال جاری ضمن خسته نباشید به همکاران منابع‌طبیعی خاطرنشان کرد: اقداماتی که انجام شده قطعاً با عیب و ایرادهایی همراه بوده است که باید این نقطه ضعف‌ها شناسایی و نسبت به رفع آنها در سال آینده اقدام شود.

او گفت: سند اولیه طرح جامع جنگل‌های زاگرس تهیه و به 11 استان‌های زاگرس‌نشین ارسال شده است که مدیران منابع‌طبیعی استان‌های مربوطه باید با استانداران نشست برگزار کنند و نتیجه نهایی را جهت ارسال به معاون اول رییس جمهوری و رییس شورای سیاستگذاری جنگل‌های زاگرس اعلام نمایند.

**تعامل حداکثری و افزایش چند برابری در کاداستر

منصور در زمینه کاداستر اراضی ملی گفت: در سالی که گذشت تعامل بسیار خوبی با سازمان ثبت اسناد و املاک برقرار شد و نتیجه آن اقدامات چندین برابری در اخذ سند کاداستر اراضی بود. 

به گفته منصور تمامی اراضی ملی کشور تا پایان دولت به انجام می رسد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین گفت: کلیه اقدامات و فعالیت‌های منابع‌طبیعی بر اساس مطالعات، مستندات و تهیه نقشه انجام می‌شود و تمامی گزارش کار منابع‌طبیعی در زمینه جنگل، مرتع و بیابان دارای مطالعه و پیوست نقشه است و دفاتر ستادی و فنی در ادامه کار باید این نقشه ها را مداوم تهیه و به دفتر مهندسی و مطالعات اعلام نمایند.

منصور همچنین اعلام کرد با رایزنی و پیگیری‌های فراوان از سازمان امور استخدامی کشور در فروردین ماه و خرداد دو آزمون استخدامی برگزار می‌شود و بر اساس آن 914 نفر نیروی انسانی وارد مجموعه منابع‌طبیعی کشور می‌شوند.

**افزایش نظارت بر عملکردها

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر نظارت بیشتر بر عملکردها خاطرنشان کرد: مدیران منابع‌طبیعی کشور موظف هستند تا دورترین نقطه حوزه استحفاظی در شهرستان‌ها نظارت کامل داشته باشند.

او تصریح کرد: توصیه و سفارش به منزله ایراد گرفتن نیست بلکه از نکات مهمی است که در دین اسلام نیز بر آن تاکید سفاش شده و ما وظیفه داریم نظارت بر اقدامات در منابع‌طبیعی را جدی بگیریم.

مسعود منصور همچنین یادآور شد: با نشستی که با معاون صدا و سیمای استان‌ها پیش از هفته منابع‌طبیعی برگزار شد ظرفیت‌های خوبی ایجاد شد که مدیران باید از این ظرفیت رسانه‌ای در جهت توسعه پایدار منابع‌طبیعی استفاده کنند.

منصور همچنین یادآور شد: با سفر رییس قوه قضاییه به استان‌ها اتفاقات خوبی برای منابع‌طبیعی رقم خورد. 

**هیچ درختی پس از رفع تصرف قطع نمی شود

او گفت: پس از خلع ید اراضی از دست متصرفین هیچ درختی در آن اراضی قطع نمی‌شود و عدم قطع درخت به معنی موجه بودن آن تخلف نیست.

رییس سازمان جنگل‌ها در ادامه به آفات و بیماری‌های درختان جنگلی اشاره کرد و گفت: مبارزه با آفات با محلول‌پاشی و اقدامات بیولوژیکی باید ادامه داشته باشد.

او اضافه کرد تامین اعتبار برای تهیه و خرید تجهیزات حفاظتی مانند بی سیم، سیستم جی پی اس و تجهیزات اطفای حریق تهیه شده و در هفته اول اردیبهشت این تجهیزات به استان‌ها ارسال می‌شود.

** مشکلات ارباب رجوع  در استان ها حل شود

منصور در ادامه تاکید کرد: مردمداری باید هنر منابع‌طبیعی باشد و در هر شرایطی باید مردم را بپذیریم و حتی اگر محق نباشند باید آنان را محترمانه توجیه کنیم که  مثلاً در این پرونده حق با آنان نیست.

وی ادامه داد: مشکلات ارباب رجوع با منابع‌طبیعی باید تا حد امکان در خود استان‌ها حل و فصل شود و نباید یک نفر بخاطر وجود مشکلات بارها از دورترین نقطه استان‌ها به ستاد سازمان مراجعه کند.

**تشکیل پرونده تخلف آخرین گام است

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده برای منابع‌طبیعی افتخار نیست بلکه آخرین گام در منابع‌طبیعی است. ممکن است یک دامدار بدون پروانه چرا وارد عرصه منابع‌طبیعی شود نباید سریعاً برایش تشکیل پرونده شود. شاید با توضیحات پذیرفت که اشتباه کرده است. 

این مسئول منابع‌طبیعی در ادامه از تشکیل دو جلسه اطفای حریق در اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: از هم اکنون باید برای سال آینده جهت پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع برنامه‌ریزی کرده و تمامی احتمالات را بسنجیم.

منصور همچنین از مدیران منابع‌طبیعی خواست از ظرفیت و مشارکت بسیج سازندگی در امر دیده‌بانی استفاده نمایند تا در زمینه حریق با مشکلات مواجه نشویم.

او اضافه کرد در زمینه حریق دستورالعمل‌های اجرایی تهیه و ارسال شده است و موظف هستیم این دستورالعمل‌ها را به دقت مطالعه و آن را اجرایی کنیم تا شاهد حریق کمتری در منابع طبیعی باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید