Iranian Agriculture News Agency

طرح نوروزی نظارت دامپزشکی در بوشهر آغاز شد/ فعالیت ۲۸ اکیپ در بوشهر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طرح تشدید، کنترل و نظارت بهداشتی بر بازار عرضه کننده مواد پروتئینی در استان بوشهر آغاز شد.

طرح نوروزی نظارت دامپزشکی در بوشهر آغاز شد/ فعالیت ۲۸ اکیپ در بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر،مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر  در نشست اجرای طرح نوروزی اظهار کرد: تشدید نظارت‌های بهداشتی نقش مهم و تأثیرگذاری را در رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، فعالیت اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان تشدید می‌شود.

بحرانی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در راستای اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز، اکیپ‌های نظارتی و قرنطینه‌ای در قالب ۲۸ اکیپ کاری ثابت و سیار در روز و ۴۰ نفر دامپزشک و ۵۲ بازرس بهداشتی در سطح استان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح نوروزی نظارت بهداشتی بر مواد پروتئینی با همکاری و مشارکت شبکه‌های بهداشت، اداره تعزیرات و دیگر ادارات مرتبط از ساعت ۸ تا ۲۰ هر روز تعیین شده که از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ این طرح ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح از تمام مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، ماهی فروشی‌ها و رستوران‌ها و غذافروشی‌ها نظارت بهداشتی می‌شود.

دکتر بحرانی گفت: در همین راستا رعایت بهداشت فرآورده، بهداشت فردی عرضه‌کننده و بهداشت ابزار کار مورد توجه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید