Iranian Agriculture News Agency

معاون امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد:

عرضه میوه شب عید توسط تعاون روستایی در 150 نقطه استان تهران

معاون امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی از جانمایی حدود 150 نقطه در استان تهران برای عرضه میوه شب عید توسط این سازمان خبر داد.

عرضه میوه شب عید توسط تعاون روستایی در 150 نقطه استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا، مرتضی معتمد معاون امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود 150 نقطه در استان تهران برای عرضه میوه شب عید توسط این سازمان در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس هدفگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی این طرح تا 15 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی، افزود: این میوه‌ها به قیمت میوه‌های طرح تنظیم بازار بوده و پرتقال در مراکز عرضه بین 11.500 تا 11.800 تومان، سیب زرد 11.200 و سیب قرمز نیز از 8 هزار و 900 تومان تا 9 هزار تومان به مشتریان عرضه می شود.

معاون امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اجرای طرح تنظیم بازار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امکان آن وجود داشت که طرح تنظیم بازار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به ذخیره سازی این محصولات طی ماه های گذشته و عرضه فعلی آن، نتواند پوشش همه مناطق را داشته باشد؛ سازمان مرکزی تعاون روستایی پس از تاکید مقام معظم رهبری بر نظارت بر قیمت‌ها به کمک سازمان صنعت و معدن آمده است.

به گفته وی؛ سازمان مرکزی تعاون روستایی با کمک بسیج محلات، بسیج مستضعفین و با همکاری ادارات مختلف در شهر تهران و سایر کلان شهرها غرفه عرضه محصولات را راه اندازی کرده است.

معاون امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: در این طرح مانند طرح تنظیم بازار با اعتبار دولتی به خریداری محصول و ذخیره سازی آن و سپس عرضه آن نخواهیم پرداخت بلکه به دلیل عضویت تولیدکنندگان و سورتیگ کنندگان در سازمان مرکزی تعاون روستایی شرایط عرضه محصولات به قیمت مناطق تولید شده فراهم شده است.

وی تاکید کرد: با انجام این طرح مصرف کننده نهایی از قیمت مصرف در مناطق تولیدی و سردخانه ها بهره مند می شود و همچنین تولیدکنندگان نیز قیمت بالاتری را دریافت خواهند کرد و بازار به تعادل خواهد رسید.

معتمد تصریح کرد: بدون داشتن حتی یک ریال یارانه دولتی توانستیم دست واسطه ها را کوتاه کنیم و مصرف کننده و تولیدکنندگان را مستقیما در کنار یکدیگر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در استان‌های تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، خراسان رضوی عملیاتی می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید