Iranian Agriculture News Agency

ایانا گزارش می دهد:

تکمیل زنجیره مرغ نیاز اساسی صنعت مرغداری است

تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری از جمله نیازهای اساسی امروز صنعت مرغداری است که با تحقق آن چالش های فراروی این صنعت به عنوان یکی از مهمترین صنایع تولیدی کشور برطرف خواهد شد

تکمیل زنجیره مرغ نیاز اساسی صنعت مرغداری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، در دنیای امروز تولیدات و عرضه گوشت مرغ به عنوان یک خواسته و نیاز غذایی عمومی و پایدار برای جوامع انسانی تبدیل شده است و تولید گوشت سفید به مقدار کافی و با کیفیت بالا و البته با قیمت مناسب به دغدغه اصلی مسولان و پرورش دهندگان می باشد.

زنجیره‌های تولید نقش مهمی در بهبود کیفیت، کاهش قیمت‌ نهایی محصول و افزایش تولیدات در بخش گوشت سفید را دارند. تولید گوشت مرغ با توجه به زنجیره‌های تولید در بحث اشتغال‌زایی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند سطح وسیعی از افراد جویای کار را پوشش دهد.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن‌آوری و بازاریابی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد اظهار داشت:با توجه به ضرورت موضوع بیان شده  پرورش دهندگان و تولید کنندگان این بخش درتلاشند تا راهی برای تولید پایدار و با صرفه گوشت مرغ بیابند.

یاسر رحیمیان افزود :یکی از مهمترین رویدادهایی که بایستی در صنعت مرغداری کشور رخ دهد تکمیل زنجیره تولید مرغ استاین زنجیره تمام حلقه ها از تامین نهاده، خود فعالیت تولید و نهایتا بازار مصرف را شامل می شود.

وی به مزایای تکمیل زنجیره مرغ اشاره کرد و گفت :از مزایای زنجیره تولید و عضویت مرغداران در این زنجیره ها می توان به پتانسیل تامین نهاده هاوجوجه مورد نیاز به قیمت پایین تر و به تبع آن کاهش هزینه تولید اشاره نمود.

رحیمیان خاطرنشان کرد :ارزش زنجیره های تولید در حذف واسطه ها و تقسیم سود حاصله بین تولیدکنندگان است و این زنجیره ها علاوه بر کاهش هزینه ها به سودآوری تولید نیز می انجامد.

وی در پایان یادآور شد :تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری، از جمله نیازهای اساسی امروز صنعت مرغداری است که با تحقق آن، چالش های فراروی این  صنعت به عنوان یکی از مهمترین صنایع تولیدی کشور برطرف خواهد شد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید