Iranian Agriculture News Agency

میزان برداشت گندم از مزارع استان بوشهر ۴۰ درصد کاهش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برآوردها نشان می‌دهد که با توجه به کاهش بارندگی‌ها، میزان برداشت گندم از مزارع استان بوشهر ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

میزان برداشت گندم از مزارع استان بوشهر ۴۰ درصد کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی اظهار داشت: در سال زراعی جای بیش از ۱۵ هزار هکتار گندم به صورت آبی و ۹۲ هزار هکتار گندم دیم در سطح استان بوشهر کشت شده است.

وی با اشاره به تأثیر منفی کاهش بارندگی‌ها بر تولید گندم در سطح استان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۲ هزار هکتار از اراضی گندم دیم استان قابل برداشت نباشد و فقط در ۷۰ هزار هکتار آن بتوان گندم برداشت کرد.

۸۳ هزار تن گندم برداشت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: کاهش بارندگی‌ها بر وضعیت برداشت در مزارع گندم آبی استان نیز تأثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌شد که حدود ۱۱۵ هزار هکتار گندم در سطح استان برداشت شود که برآوردها نشان می‌دهد با کاهش ۴۰ درصد، حدود ۸۳ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود.

عمرانی از کشت کلزا در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی استان خبر داد و افزود: هزار و ۹۶۴ هکتار جو آبی و هفت هزار و ۹۰۰ هکتار جو دیم نیز در استان کشت شده است.

برداشت گندم با ۴۳۰ کمباین

وی از هماهنگی برای برداشت غلات استان بوشهر با استفاده از ۴۳۰ دستگاه کمباین، خاطرنشان کرد: در استان ۳۰ دستگاه کمباین وجود دارد و ۴۰۰ کمباین از استان فارس وارد خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: از نیمه دوم فروردین ماه عملیات برداشت گندم در استان بوشهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید