Iranian Agriculture News Agency

بیش از 7 هزارتن نهاده دامی به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

مدیر توسعه بازرگانی و دبیر کمیته راهبری توزیع نهاده‌های استان از اختصاص 7 هزارو 683تن نهاده دامی به استان خبر داد و گفت: این سهمیه مختص دام سبک و سایر دام های سنگین روستایی و عشایری است.

بیش از 7 هزارتن نهاده دامی به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، نوروزی با اشاره به اختصاص سهمیه در نیمه دوم اسفند اظهار داشت داشت: این سهمیه شامل ذرت، جو و سویا است که در اختیار دامداران روستایی و عشایری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص نهاده های دامی یارانه دار واحدهای دام سنگین منوط به عملیات هویت گذاری است، گفت: براساس دستورالعمل نظارت بر توزیع نهاده های دامی، تخصیص نهاده های دامی یارانه دار به واحدهای دام سنگین منوط به انجام عملیات هویت گذاری است.

وی بیان کرد :سهمیه اختصاصی شامل 2 هزار و 350 تن جو ،4 هزار و 554 تن ذرت و 777 تن کنجاله سویا است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عشایری استان چهارمحال و بختیاری در این نشست از توزیع 3 هزار و 500 تن جو در سال جاری دربین عشایر استان خبر داد و افزود :سه هزار و 500 تن جو محلی و وارداتی برای دام عشایر این استان مستقر در مناطق قشلاقی خوزستان همزمان با کوچ پاییزی توزیع شد.

برزو منصوری با اشاره به تخصیص بیش از 800 تن جو در نیمه دوم اسفند به عشایر استان اظهارداشت  : با وجود ممنوعیت کوچ بهاره تا تاریخ 25 اردیبهشت 1400 سهمیه اختصاصی برای عشایر کم است ودرصدد پیگیری افزایش سهمیه می باشیم.

حسین فروزنده نماینده اداره کل دامپزشکی و مسئول قرنطینه نیز در این نشست با اشاره به اینکه  انبار های نگهدارنده نهاده دامی در استان باید دارای پروانه بهداشتی باشند اظهار داشت : هر انبار نگهدارنده نهاده های  دام باید یک مسول فنی داشته باشد، تا مخاطرات فیزیکی و سیستم ورود و ترخیص نهاده ها رصد شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید