Iranian Agriculture News Agency

در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی؛

مانور مشترک خودرویی یگان‌های حفاظت اراضی کشاورزی در قزوین اجرا شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای بزرگترین مانور عملیاتی مشترک نیروهای ‏یگان حفاظت دستگاه‌های مرتبط در استان خبر داد.‏

مانور مشترک خودرویی یگان‌های حفاظت اراضی کشاورزی در قزوین اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، پرویز عبدی از آمادگی کامل گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به همین منظور و با هدف آمادگی بیشتر، بزرگترین مانورعملیاتی مشترک نیروهای یگان حفاظت دستگاه‌های مرتبط  استان شامل اداره کل راه وشهرسازی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، محیط زیست و امور اراضی، با نام حافظان زمین برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مانور آمادگی به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ می‌باشد، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم‌افزایی می‌توان در حفاظت از عرصه‌های طبیعی اعم از منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست گام‌های موثرتری برداشت.

عبدی تاکید کرد: مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری و مشارکت مردم، طرح حفاظت از اراضی زراعی و باغی را در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ به شکل گسترده‌ای اجرا و با معارضان و متخلفان طبق قانون، برخورد قاطع خواهد کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: با اینکه گشت‎های حفاظتی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در آماده‎باش کامل بوده و اراضی زراعی و باغی استان را رصد می‌کنند، اما نقش مشارکت مردمی در حفظ اراضی کشاورزی بسیار حائز اهمیت است. لذا از مردم استان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی با سامانه ۱۳۱ تماس بگیرند تا با مشارکت آنها از زمین‌های زراعی و باغی استان محافظت لازم به عمل آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید