Iranian Agriculture News Agency

در جلسه هیات دولت؛

مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت‌های تعاونی مرزی و پیله وران صادر شد

هیات دولت مصوب کرد واردات کالاهای اساسی، ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهاده های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله و همچنین میوه های گرمسیری و نارنگی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خود بدون الزام به ارایه گواهی سایر دستگاه ها از جمله گواهی GMP انجام و در شبکه توزیع کشور عرضه شود.

مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت‌های تعاونی مرزی و پیله وران صادر شد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،

در جلسه روز یکشنبه دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، هیات وزیران سازمان دامپزشکی و حفظ نباتات را موظف کرد تمهیدات لازم برای بررسی سریع ارزیابی قرنطینه ای را در مرزها تدارک ببیند.

همچنین به موجب تصمیم دولت، واردات کالاهای اساسی و ضروری یاد شده توسط شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل صادرات یکدیگر در سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خارج از سهمیه ارزی و مقدار تعیین شده بوده و امکان واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین به سایر پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین میسر می باشد.

شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران که اقدام به درخواست ورود کالا یا صلح اظهارنامه های صادراتی و ثبت آماری نمودند، کارت های آنان برای واردات اقلام مذکور رفع تعلیق می گردد.

در راستای تسهیل واردات اقلام یاد شده، کارت های الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان استان های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سیستمی برای یک دوره یکساله تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید می شود.

همچنین بازارچه های مرزی شرق کشور برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی ۲۰ درصد برخودار می شوند.

 

هیات دولت در ادامه، به منظور ترمیم ذخایر راهبردی گوشت سفید کشور و با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان، به شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد تا ۵۰ هزار تُن گوشت مرغ را با استفاده از ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) خریداری و وارد کشور نماید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید