Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی بوشهر مطرح کرد؛

توسعه صنایع تبدیلی در بوشهر

خرما، آبزیان و گوجه فرنگی در اولویت

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای توسعه صنایع تبدیلی مرتبط با خرما، آبزیان و گوجه فرنگی در استان بوشهر برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

توسعه صنایع تبدیلی در بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مصطفی قلی‌پور اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت حوزه صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بیان کرد: در راستای جهش تولید و کمک به بهبود فضای کسب کار در استان بوشهر تلاش ویژه‌ای را داشته‌ایم.

افزایش ظرفیت سردخانه‌ها

وی از افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر در حوزه آبزیان و خرما خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت فرآوری آبزیان برای ماده خام تولیدی (میگو و ماهی)، فرآوری خرما و صنایع بسته بندی و جانبی آن از دیگر اقدامات بوده است.

قلی‌پور با اشاره به ایجاد صنایع فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی در استان بوشهر اضافه کرد: طی چهار سال گذشته سه واحد صنایع مرتبط با گوجه فرنگی در استان راه‌اندازی شده و مجوز چند واحد نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در زمینه تولید خوراک آبزیان پرورشی با کمبود شدیدی روبرو بوده است، تصریح کرد: سه واحد جدید خوراک آبزیان به بهره‌برداری رسیده است.

فعال سازی ۹ واحد راکد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به انجام مراحل ساخت چند واحد دیگر در حوزه خوراک آبزیان، تاکید کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها، نیاز استان بوشهر در این حوزه رفع خواهد شد.

وی گفت: فعال سازی ۹ واحد راکد صنایع تبدیلی کشاورزی (خرما و آبزیان) در استان بوشهر از دیگر فعالیت‌های واحدهای تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی استان بوده است.

قلی پور ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری گیاه آلوئه‌را (تولید ژل و نوشیدنی) برای اولین بار در استان و پس از سال‌ها کشت این گیاه دارویی با اهمیت اشاره کرد.

کاهش ضایعات محصولات تولیدی کشاورزی

وی اظهار داشت: این اقدامات نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، جهش تولید، افزایش فرآوری و کاهش ضایعات محصولات تولیدی کشاورزی غالب استان از جمله آبزیان. خرما و گوجه فرنگی و گیاه دارویی آلوئه‌را در استان بوشهر داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات یارانه ویژه و ارزان قیمت به بخش صنایع تبدیلی کشاورزی و حمایت سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله اعمال معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و تخفیف تعرفه‌های انرژی واحدهای تولیدی شاهد رشد این صنایع با تولید محصولات جانبی و با ارزش افزوده بیشتر باشیم.

وی گفت: این حمایت‌ها باعث اقتصادی شدن تولید و فعالیت مستمر واحدهایی که بعضاً فصلی فعالیت دارند می‌شود که با تولید اینگونه محصولات موجب فعالیت دائمی واحدها و اشتغال در طول سال برای نیروی‌های شاغل این واحدها می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید