Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد؛

تعطیلی یک انبار متخلف سموم کشاورزی در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: امسال 175 فروشگاه عرضه سموم نباتی در این شهرستان مورد رصد و پایش قرار گرفتند که 12 واحد به تعزیرات حکومتی معرفی و یک واحد تعطیل شد.

تعطیلی یک انبار متخلف سموم کشاورزی در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی، گفت: برای پایش واحدهای فروش سموم نباتی،‌ سازمان صنعت و معدن و تجارت، شبکه بهداشت و مدیریت شهرستان در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه های عرضه سموم نباتی این شهرستان می پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار کرد: هدف از این پایش ها، عدم توزیع سموم غیرمجاز، حذفی، تاریخ گذشته، قاچاق و کنترل عدم گرانفروشی بوده است.

این مسوول با بیان اینکه در این شهرستان 178 فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد، گفت: از ابتدای امسال، کارشناسان 175 واحد فروش و عرضه سموم، کود و آفت کش ها را در سطح شهرستان ساری مورد پایش قرار دادند.

وی افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

پورفلاح با بیان اینکه کارگزارن باید کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب عرضه کنند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد، تصریح کرد: در این پایش ها، 12 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که یک واحد انبار سموم شیمیایی تعطیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید