Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی برای گسترش کشت‌های فراسرزمینی با اولویت ۴ محصول

ورود به کشت فراسرزمینی محدود به یک کشور خاص نیست و می‌توان فعالیت‌ها را گسترش داد.

برنامه‌ریزی برای گسترش کشت‌های فراسرزمینی با اولویت ۴ محصول

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محسن شاطر زاده مشاور وزیر و مجری طرح کشت فراسرزمینی در نشست هماهنگی کشت فراسرزمینی استان اصفهان اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تعیین اولویت‌ها برای کشت فراسرزمینی، تعیین صلاحیت تولیدکنندگان و خرید تضمینی است.

۴ محصول ذرت، سویا، دانه‌های روغنی و جو در حال حاضر در این زمینه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکلات پرداخت ارزی برطرف شده و هم اکنون فعالان مختلفی در کشورهایی مثل قزاقستان، روسیه،  اوکراین، برزیل، غنا و ... داریم که در حال فعالیت هستند.

ورود به کشت فراسرزمینی محدود به یک کشور خاص نیست و می‌توان فعالیت‌ها را گسترش داد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در این بخش وجود دارد که باید از آنها بهره برد، زبان نوشتن قرارداد و رعایت موارد حقوقی نیز در این بخش از اهمیت خاصی برخوردار است.

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: سفارت خانه‌های کشور نیز به بهبود روند کار کمک می‌کنند، در وزارت جهاد کشاورزی هم کمک می‌کنیم کشت فراسرزمینی به بهترین شکل انجام شود البته نیاز است کشاورزان در انعقاد قرارداد به بهترین شکل عمل کنند تا بهره‌وری و سودآوری مناسبی به دست آید.

وی افزود: کشاورزی فراسرزمینی یک سیاست قطعی کشور است و باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر ۴ محصول در برنامه خرید تضمینی قرار دارند. بنا داریم با کشورهای مختلف که هدف کشت فراسرزمینی هستند تفاهم نامه امضا کنیم تا فرآیند به شکل مناسبی ادامه یابد. حمایت عملی از کشاورزان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و اگر پیشنهادی در این بخش وجود دارد استقبال می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید