Iranian Agriculture News Agency

انتصاب در مدیریت تعاون روستائی استان کرمان

طی حکمی از سوی طهماسبی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور، پرویز رئیسی به عنوان سرپرست مدیریت تعاون روستایی استان کرمان منصوب و طی آیینی ضمن معرفی ایشان از خدمات رضا محمد حسینی مدیر سابق این مدیریت تقدیر به عمل آمد.

انتصاب در مدیریت تعاون روستائی استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در مراسمی که بدین منظور در محل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار گردید مهندس عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان  ضمن تقدیر از خدمات آقای محمد حسینی و معرفی آقای مهندس رئیسی گفت : تشکل‌ها نقش موثری در بخش کشاورزی دارند و از تامین و توزیع نهادها تا مشاورت ومعاونت در خرید محصولات تضمینی در کنار کشاورزان حضور دارند وحتی در بخش نشر دانش کشاورزی نیزفعالیت می‌کنند که این خیلی مهم است.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این مراسم به نقل از حدیثی از امام کاظم علیه السلام پرداخته و اشاره داشت که آن حضرت می فرمایند مومنین و مومنات هم می‌توانند مورد حسدواقع شده و هم این که خودشان نسبت به کسی حسد بورزندکه برای هر دو مراقبت نیاز است.

وی افزود: هر عمل صالحی که انسان انجام بدهد ماندگار است و مابقی فقط زینت حیات دنیا است و ماندگار هم نیست.

در این مراسم پریچهر عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: ایجاد شفافیت و قانون مداری در مجموعه و اینکه درکل مجموعه وحتی شبکه  تعاونی ها دیواری شیشه ایجاد شود که همه بتوانند بر آن نظارت کنند، از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در سازمان تعاون روستایی است.

وی افزود:انجام مبادلات غیر شبکه ای در راستای تنظیم بازار نیز از برنامه‌های این سازمان است بدین نحوه  که هرجا  میزان تولید بالا باشد مدیریت می شود که خریداری وبین شبکه های روستایی سراسر کشور توزیع شود تا هم تولید کننده متضرر نشود وهم مصرف کننده با قیمت کمتری اجناس مورد نیازشان را تهیه کنند.

 وی افزود: با عنایت به اینکه استان کرمان محل تولید محصولات صادراتی است ضرورت دارد بازرگانی خارجی نیز مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در نظراست در ۵۱۷ شهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفرجمعیت ، روستا بازار تشکیل شود که محصولات تولیدی اعضادر سراسر کشور  خریداری و بدون واسطه در این بازارها به مصرف کنندگان عرضه شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید