Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

جذب ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در سال 99

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی خبری گفت: طی سال ۹۹ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری برای اجرای طرح‌های کشاورزی در استان کرمانشاه جذب شد.

جذب ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در سال 99

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی با اعلام این خبر عمده سرمایه گذاری های بخش کشاورزی را مربوط به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، دامپروری و گلخانه دانست که از مهم‌ترین بخش‌های اشتغالزا در استان به حساب می‌آیند.

حاتمی با اشاره به اینکه ۱۰۳ درصد از سهمیه اشتغال استان در سامانه رصد تکمیل شده، افزود: تاکنون با ثبت ۷۴۷۵ نفر اشتغال، سهمیه اشتغال سازمان جهاد کشاورزی تکمیل شده است.

وی سهمیه  اشتغال ابلاغی بخش کشاورزی در استان را ۷۲۵۸ نفر برای سال ۹۹ اعلام کرد.

حاتمی محل پرداخت تسهیلات پرداختی را از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸، بند الف ماده ۵۲، اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری،  و باقی مانده اعتبارات سیل و  زلزله عنوان کرد.

وی  گفت: از محل تبصره ۱۸ و بند الف ماده ۵۲ تاکنون ۱۵۷طرح با اشتغال ۳۶۰ نفر و مبلغ تسهیلات ۶۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی طرح های در دست اقدام سال ۹۹ در مرحله قرار داد و پرداخت را ۱۷۸ طرح با اشتغال ۳۸۵ نفر و تسهیلات ۷۰ میلیارد تومانی برشمرد که در بحث آبیاری تحت فشار، باقی مانده تسهیلات سیل و مکانیزاسیون و کمک‌های فنی و اعتباری است.

حاتمی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته تسهیلات با سود ۴ و ۶ درصد از محل اعتبارات روستایی و عشایری به طرح های کشاورزی پرداخت می شد خاطرنشان کرد: متاسفانه  امسال تسهیلات ابلاغی با سود ۱۲درصد پرداخت شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تصریح نمود: در سال ۱۴۰۰ از محل کمک‌های فنی و اعتباری با بانک کشاورزی توافقنامه‌ای که داشتیم، کمک به بخش صنایع تبدیلی، دامپروری و گلخانه و باغ در دستورکار خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید