Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد:

بخش کشاورزی با دارا بودن کمترین منابع بیشترین تاثیرگذاری را دارد

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با وجود منابع محدود در بخش کشاورزی، این بخش موثرترین بخش در اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

بخش کشاورزی با دارا بودن کمترین منابع بیشترین تاثیرگذاری را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از سامانه و شروع به کار طرح کارورزی دانشجویان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اظهار کرد: اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد ملی و امنیت غذایی در جامعه یکی از موضوعات مهم و اساسی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور نشان می‌دهد که بخش کشاورزی بالاترین رشد را در شرایط تحریم داشته است.

باقری با تاکید بر این که تربیت نیروی آینده فعال در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: باید به تربیت نیروهای متخصص در بخش کشاورزی با نگاه کلان به امنیت پایدار غذایی اهمیت داده شود.

وی تصریح کرد: باید در تربیت نیروی انسانی در این بخش به خصوص با توجه به شرایط اقلیمی و محدودیت منابع آب و خاک با نوآوری پرداخته شود؛ همچنین فارغ التحصیلان بخش کشاورزی باید با فناوری‌های نوین  بخش کشاورزی نیز آشنا باشند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: باید در این بخش کسانی را تربیت کنیم که کشاورزی پایدار را برای نسل آینده رقم بزنند.

 وی با اشاره به این که باید به بخش کشاورزی نگاه کلان داشته باشیم، گفت: پس از سال‌ها امروز موفق شدیم سامانه‌ای ایجاد کنیم تا با تکیه بر ظرفیت‌های بخش خصوصی فارغ التحصیلان کارآمد جذب شوند.

باقری در پایان با اشاره به ایجاد سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای برای این بخش، یادآور شد: با وجود منابع محدود در بخش کشاورزی، این بخش موثرترین بخش در اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید