Iranian Agriculture News Agency

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اختصاص بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اختصاص بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری استان خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری با تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی رشد چشمگیر داشته است.

اختصاص بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت : در دولت تدبیر و امید یک‌هزار و ۱۰۰ سازه آبخیزداری در استان از جمله سازه خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی اجرایی شده است.

علی‌محمد محمدی  افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، ملی و صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

به گفته وی،هم‌اکنون ۲ هزار و ۹۰۰ سازه گابیونی، خاکی و سنگی و ملاتی در استان احداث شده که ۳۰درصد این طرح‌ها در سه ساله اخیر بوده است.

محمدی از اختصاص بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری استان خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری با تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی رشد چشمگیر داشته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک به منظور کاهش زیان‌های سیل، تقویت سفره‌های زیرزمینی و توسعه پایدار دشت‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش زمان تمرکز بندهای سنگی و ملاتی، کنترل رسوب، کاهش دبی و تغذیه آبخوان‌ها با اولویت در دشت‌ها و مناطق بحرانی، توسعه و تقویت پوشش گیاهی و کنترل هرز آب‌ها، افزایش آب رودخانه و چشمه تاثیرگذار است.

به گفته وی، امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش آبخیزداری استان برای اجرای ۷۶ هزار مترمکعب عملیات خاکی، سنگی و ملاتی در ۳۳ حوضه آبخیز اختصاص داده شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید