Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

کمبودی در عرضه مرغ شب عید در استان آذربایجان شرقی نداریم

افزایش ۳۵ درصدی جوجه ریزی در استان آذربایجان شرقی در اسفند ماه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان تولید مرغ در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و جهاد کشاورزی که متولی تولید مرغ است، اعلام کمبود مرغ نکرده است.

کمبودی در عرضه مرغ شب عید در استان آذربایجان شرقی نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با حضور در گفتگوی خبری ساعت 23 شبکه سهند ضمن تکذیب هرگونه کاهش کشتار مرغ در آذربایجان‌شرقی ، ارائه آمار غلط و نادرست رئیس اتحادیه قصابان و مرغ‌فروشان تبریز در این خصوص را بدون استعلام از مرجع اصلی ، مصداق بارز تشویش اذهان عمومی دانست و گفت: میزان جوجه ریزی در استان آذربایجان شرقی نه تنها کاهش نیافته است بلکه نسبت به سال گذشته حدود 35 درصد افزایش داشته و در حال حاضر در مقایسه با آمار تولید اسفند ماه سال قبل حدود 400 هزار قطعه افزایش جوجه ریزی وجود دارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت قیمت و میزان تولید مرغ در استان گفت: میزان مصرف روزانه گوشت  مرغ در استان آذربایجان شرقی حدود 230 الی 240 تن می باشد و این مرغ ها در 11 کشتارگاه فعال در استان کشتار شده است و آمارهای غیر از این کذب و بدون راست آزمایی بیان شده است.

وی افزود: میزان جوجه ریزی با توجه به سامانه سماصط مشخص می شود و کنترل از طریق همین سامانه انجام می شود و عرضه مرغ پس از حمل به کشتارگاه که با مجوز حمل و تایید تخلیه به کشتارگاه انتقال یافته و آمار کاملاً مشخص و موثق می باشد.

 فتحی با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه 14 اسفند حدود 350 تن کشتار مرغ داشتیم و در روز شنبه 16 اسفند که کمترین میزان کشتار شده  روزانه مرغ تا به اینجا بوده، حدود 156 تن بوده است که اصولاً این میزان تولید باید در بازار خود را نشان می داد اما دلیل کمبود مرغ باید توسط همکاران سازمان صمت استان تحلیل و بررسی شود چرا که سازمان جهاد کشاورزی متولی تولید مرغ بوده و نظارت بر توزیع بر عهده سازمان صمت استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی در تنظیم بازار قیمت مرغ افزود: جهاد کشاورزی با کشف قیمت و تحلیل هزینه های تولید مرغ در صدد تامین مرغ مورد نیاز بازار بوده و قیمت مصوب و تعیین شده ستاد تنظیم بازار کشور کیلویی 20 هزار 400 تومان است.

وی افزود: قیمت مرغ زنده درب مرغداری 14 هزار و 400 تومان بوده و برای عرضه به مصرف کنندگان 20 هزار و 400 تومان تعیین شده است و هدف جهاد کشاورزی در تنظیم بازار قیمت مرغ ، کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش آن می باشد.

 فتحی با بیان اینکه مردم هیچگونه نگرانی بابت کمبود مرغ در ایام شب عید نداشته باشند، تاکید کرد: کمبودی در عرضه مرغ شب عید در استان آذربایجان شرقی نداریم و میزان تولید طبق روال تا انتهای سال ادامه خواهد داشت و مشکلی از بابت تولید وجود نخواهد داشت و از امروز روزانه 50 تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع می شود و اگر در توزیع مرغ انسجام برای نظارت و کنترل وجود داشته باشد، قیمت مصوب نیز افزایشی نخواهد داشت و مردم می توانند با خیال راحت مرغ مورد نیاز خود را تامین کنند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید