Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:

افزایش نفوذ دانش کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و علوم

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت جهاد کشاورزی در نفوذ دانش کشاورزی اثرگذار خواهد بود و در حال حاضر این دو وزارتخانه در بالاترین سطح هماهنگی هستند.

افزایش نفوذ دانش کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و علوم

به گزارش خبرنگار ایانا، کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم رونمایی از سامانه و شروع به کار طرح کارورزی دانشجویان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اظهار کرد: خوشحالیم که با ایجاد زیرساخت و هماهنگی‌ها، این سامانه ایجاد شده و آغاز به کار این سامانه با همراهی پررنگ بخش خصوصی انجام شده است.

وی ادامه داد: مسائل کشاورزی در تمامی دنیا دارای پیچیدگی‌هایی است؛ در کشور ما نیز نفوذ دانش و محدودیت‌های منابع حائز اهمیت است.

بازرگان با تأکید بر این که همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت جهاد کشاورزی در نفوذ دانش کشاورزی اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: پس از آن که آموزش آکادمیک به صورت متمرکز در اختیار وزارت علوم قرار گرفت، آموزش‌های غیر آکادمیک وزارت جهاد کشاورزی به صورت غیر کلاسیک توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به این که در سال گذشته ۱۶ هنرستان به هنرستان‌های کشاورزی کشور افزوده شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، تعدادی هنرستان به این هنرستان‌های کشاورزی در کشور افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این که آموزش کلاسیک و دانشگاهی در کنار آموزش‌های غیر کلاسیک در بخش کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: در بخش آموزش کشاورزی فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کارورزی را نقطه عطفی در مهندسی مجدد آموزش‌های رسمی عنوان کرد و گفت: آموزش و تحقیقات دو بال پرواز هستند که باید با بدنه اجرا هماهنگ‌تر شوند، زیرا این امر در ارتقای کشاورزی دانش‌بنیان مؤثر خواهند بود.

وی با بیان این که آموزش، تحقیقات و اجرا با هم‌افزایی در کنار هم می‌تواند در جهت حل مسائل و مشکلات کشاورزی مؤثر باشند، یادآور شد: می‌توان کارورزی را قبل از ورود دانش‌آموختگان به دانشگاه قرار داد، چراکه از ابتدای کار با فرایند آشنا می‌شوند و خود را در بطن مسائل قرار می‌دهند، درصورتی‌که پس از فارغ‌التحصیلی به‌عنوان مهندس وارد بخش می‌شود و بسیاری از فعالیت‌های بخش را انجام نخواهند داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید