Iranian Agriculture News Agency

آمادگی استان کرمان برای مبارزه با ملخ دریایی در سطح ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار

معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان گفت: 270 میلیون تومان تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی به شمال استان اعتبار تخصیص داده شده و در حال حاضر به حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

 آمادگی استان کرمان برای مبارزه با ملخ دریایی در سطح ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پور خاتون با بیان این‌که سال گذشته در شش هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کرمان علیه ملخ صحرایی مبارزه شد، بیان کرد: امسال آمادگی مبارزه با این آفت در ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار از اراضی این استان وجود دارد.

پورخاتون با اشاره به کمبودها در رابطه با مقابله با این آفت اظهار کرد: با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌کنیم تعداد بیشتری از شهرهای شمال استان کرمان مورد هجوم ملخ قرار بگیرند در تامین خودرو و تجهیزات مورد نیاز جهت سمپاشی نیازمندکمک می باشیم.

وی بیان کرد: ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در کرمان تشکیل شده و ۱۰ تن سم مورد نیاز برای مبارزه با این آفت ذخیره و سم‌پاش‌ها تجهیز شده است. 

وی با اشاره به برگزاری ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستانهای در گیر امر مبارزه با این آفت از جمله ارزوئیه گفت: مقرر گردید ادارات وابسته در شهرستانها نیز به کمک جهاد کشاورزی بیایند.

پورخاتون خاطرنشان کرد: ملخ دریایی یکی از مضرترین انواع ملخ هاست که بومی ایران نیست و در کشورهای دیگر به نام ملخ صحرایی نامیده می شود و چون معمولا از روی خلیج فارس پرواز نموده و خود را به ایران می رساند به همین علت در ایران به آن ملخ دریایی می گویند.

وی در پایان گفت: ملخ دریایی قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و خسارت آن در حالت تهاجمی بسیار زیاد است، دسته های ملخ نابالغ و ملخ های پروازی هرگونه سبزی را که در سر راه خود ببینند از علوفه، غلات، صیفی جات، درختان و حتی علف های هرز را از بین می برند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید