Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و ایجاد باغچه‌های خانگی در خراسان رضوی

طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و ایجاد باغچه خانگی با تأکید برکشت محصولات کشاورزی باغی سبزی و صیفی، بر اساس تفاهم‌نامه فی مابین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی، در استان خراسان رضوی در سال ۹۹ در دست اجرا است.

اجرای طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و ایجاد باغچه‌های خانگی در خراسان رضوی

به گزارش  خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رییس دفتر بهبود تغذیه دانشگاه  علوم پزشکی مشهد در برنامه شبکه دانش مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این خصوص گفت: با همکاری جهاد کشاورزی این طرح در استان شروع شده ودر سال 1400 نیز در تمامی شهرستانهای استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: زنان روستایی تحت پوشش این طرح که عمدتاً   تسهیلگران زن روستایی و اعضای صندوق اعتبارات خرد محلی هستند، درزمینه کاشت، داشت، برداشت و فرآوری محصولات کشاورزی سبزی و صیفی، دوره  های آموزشی لازم را سپری کرده‌اند.

خانم دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه بذر محصولات در این طرح به‌صورت رایگان بین زنان روستایی تحت پوشش توزیع می‌شود بیان داشت: : بذر محصولات قابل‌کشت در باغچه خانگی روستایی اعم از: اسفناج، جعفری، شاهی، نخودفرنگی، گشنیز و شوید از جایگاه اعتبارات ملی زنان توسط واحد امور زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خریداری می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح ترویج فرهنگ تغذیه سالم و ترویج تولید در باغچه  های خانگی، بهبود وضعیت تغذیه زنان و خانوارهای روستایی- تولید محصول سالم و ایجاد باغچه  های خانگی دانست و ادامه داد: امیدواریم با تلاش زنان کشاورز و زحمتکش تحت پوشش این طرح در جهت بهبود وضعیت معیشتی خانوار روستایی و تولید محصول سالم و حفظ امنیت غذایی جامعه، گام  های مؤثر و مثبتی برداشته شود.

در ادامه این نشست وبیناری کارشناس مسئول زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به تغییرات جامعه روستایی از نظر فرهنگی ،تحصیلی و جنسیتی و پیامدهای آن اشاره کرد و گفت:وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ریزی های خود بر اساس از پایین به بالا و با مشارکت خود زنان روستایی اقدام مینماید.مژگان یوسفلی توضیحاتی در خصوص ساماندهی زنان تسهیلگر روستایی و صندوق اعتبارات خرد وآموزش مهارتهای کارآفرینی ارائه و خاطر نشان کرد همه این تلاشها در راستای ارتقا توانمندی های زنان و دختران روستایی است.

همچنین در ادامه این نشست خانم دکتر علایی کارآفرین نمونه زن روستایی در خصوص کسب و کار راه اندازی شده در شاخه گیاهان دارویی توضیحاتی را ارائه دادد و به سوالات بینندگان در ارتباط با چگونگی راه اندازی کسب و کار در جامعه روستایی پاسخ داد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید